Po padesáti letech od prvního letu A300 tyto Airbusy postupně mizí z provozu. Pravděpodobně jediné letouny A300 sloužící pravidelné přepravě cestujících provozuje Írán, ostatní slouží nákladní dopravě.
Podle serveru ch-aviation zůstává v aktivním provozu posledních 154 exemplářů, z toho pouze dva pro přepravu cestujících. Největším provozovatelem je FedEx, který používá 65 letadel A300-600F. Následován je UPS s flotilou 52 exemplářů.
Airbus uvádí koncem února v provozu 281 letadel A300/310. Výrobce dodal celkem 816 exemplářů.
Hongkongská společnost Air Hong Kong (AHK), která byla zahajovacím zákazníkem programu A300-600GF, vrátí všech svých devět letadel A300 leasingové společnosti do konce roku 2024 a nahradí je pronájmem devíti A330F. První budou nahrazeny ještě letos. Air Hong Kong (AHK) jsou nákladní odnoží společnosti Cathay Pacific, z jejíž výroční zprávy tyto plány vyplývají.
V roce 2002 se společnost Cathay Pacific Airways (CPA) stala partnerem DHL Express a ustavila regionální síť linek. Tuto spolupráci zajišťují právě AHK, přičemž nevyužité kapacity nabízejí na trhu.
Letadla A300 stála na počátku velkého úspěchu společnosti Airbus. (Foto: Airbus, wikimedia, cathaycargo, planes.cz)
PV: Jasně, jasně, mea culpa... Tuhle jsem na WAA narazil na FR a měl jsem radost, že ještě lítá
tom: WAA je A310, článek je o A300
Ex OK-WAA po ČSA stále létá u Mahan Air jako EP-MNX
Irán de facto testuje maximálnu dĺžku životnosti týchto lietadiel....
5 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
PV: Budu-li hnidopich, pak nejen: "Airbus uvádí koncem února v provozu 281 letadel A300/310".