Boeing má další problémy s dodávkami. Tentokráte postihly typy 767F a KC-46

  • 2023-03-10 13:00

Číst o dalších a dalších výrobních defektech letadel Boeingu začíná být rutinní a nudnou záležitostí. Jen několik dní po sdělení, že budou zpožděny dodávky několika desítek MAXů, výrobce v úterý informoval o problémech ve výrobě typů 767F a KC-46. Zároveň poskytl obligátní ujištění, že zpoždění dodávek neovlivní plán celkových dodávek tohoto roku.

The Air Current uvádí, že Boeing letos nedodal kvůli výrobním defektům žádný letoun odvozený z typu 767. Defekty se týkají centrální palivové nádrže, jejímž dodavatelem je Triumph Group, a týkají se vnitřního povrchu nádrže. Nekvalitní povrchová úprava vnitřku nádrže musí být odstraněna a provedena znovu.  

Boeing odmítl komentovat, kdy byly kvalitativní problémy poprvé zjištěny a kolik letadel je či bude dotčeno. U.S. Air Force informaci nekomentovalo. The Air Current odhaduje, že problém postihne dodávky asi tuctu letadel KC-46.

Skupina Triumph odmítla problém komentovat s tím, že svou pobočku dodávající díly pro letadla v červenci 2022 prodala a stávajícím vlastníkem je Daher Aerospace Inc.

Tento případ je nejnovějším v celé sérii výrobních defektů, které postihují celé portfolio komerčních letadel Boeingu kromě typu 777. Boeing (a podobně i Airbus) kromě toho čelí dodavatelským problémům vyvolaným narušením dodavatelských řetězců a nedostatkem pracovníků.

Posledním známým problémem je závada rekonfiguračního software OSS, která komplikuje dodávky MAXů. Také v tomto případě Boeing uvedl, že problém neovlivní plán dodávek na celorok. Tvrdí, že se jedná o problém dokumentace a software není potřeba přepsat.

Regulátor FAA kvalifikoval problém rekonfiguračního softwaru jako ohrožující bezpečnost a vyžaduje, aby byl tento problém vyřešen ještě před předáním rekonfigurovaných letadel zákazníkům.

Boeing plánuje dodat letos zákazníkům 400 až 450 letadel 737 MAX. Takto vysoké rozpětí už samo o sobě indikuje míru nejistoty výrobce.

Dodávky letadel 787 byly v únoru pozastaveny kvůli defektu přední přetlakové přepážky. Rovněž v tomto případě Boeing uvádí, že pozastavení dodávek neohrozí letošní cíl dodat 70-80 letadel 787. (Foto: Air Force Magazine, Aerospace Manufacturing and Design, obr.: Leeham News, The Seattle Times)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details