Stávající letadla SuperJet jsou vybavena motory Powerjet SaM146 vyráběnými společným podnikem NPO Saturn a Safran. Francouzský partner dodává pro motory „horkou“ část. Vzhledem k sankcím přestal díly do Ruska dodávat.
Nastupující typ SuperJet NEW bude vybaven domácím motorem PD-8. Letoun by měl být certifikován v letošním roce. Využívá z 90 % ruských komponent, takže jeho výroba a provoz nebudou západními sankcemi ovlivněny. Výrobce původně plánoval konvertovat na motory PD-8 rovněž všechna stávající letadla, a to právě kvůli západním sankcím.
Šéf UAC Jurij Sljusar však nyní oznámil, že stávající letadla budou nadále používat motory SaM146. Výrobce má v rezervě několik desítek náhradních motorů a shledal, že bude výhodnější perspektivně vybudovat provoz na zajištění generálních oprav těchto motorů než letadla přestavovat. (Foto: RBK, Aeroin, aex.ru, planes.cz)
Radek: titan urcite ne, ten naopak Rusko didava na zapad. Ostatni zminene systemy pouziva Tu-214 nebo u vojenskych letadel, takze nejakou vyrobu nekterych z techto komponent ma Rusko lokalni. Tech 10% dovozovych komponent take neznamena, ze se jedna o dovoz ze zapadu. Takze ano, neco muze byt i z Ciny. Z informaci neni jasne, zda se jedna o pocet komponent nebo jejich hodnotove vyjadreni.
To by mě zajímalo, kdo vyrábí těch 10% - jestli je to elektronika z Číny nebo titanové díly z Izraele. nemá Rusko problém. Spíš mě ale zajímá, kdo do těch ruských letadel bude dodávat APU, pneumatické, elektronické a hydraulické systémy.
3 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
To jsou zase ruský kecy, dyť ta výroba už zpomaluje od roku 2018, za poslední tři roky nebyli schopný vyrobit víc než 12 letadel ročně. A to ještě měli nakoupený díly.