Boeing Co. pozastavil nákup titanu z Ruska. Výrobce nepočítá s žádnými problémy ve výrobě. Vzhledem k poklesu tempa výroby letadel Boeing 787 a stále relativně nízkému tempu výroby má Boeing prozatím dostatečné zásoby. Boeing uvádí, že jeho zdroje titanu jsou diverzifikovány. Boeing je na Rusku z hlediska titanu závislý z více jak 30 %. Kontrakt nebyl vypovězen, pouze pozastaven.
Airbus SE v nákupech pokračuje. Jeho závislost na Rusku je asi 60 %, přičemž Airbus navyšuje výrobu letadel výrazně rychleji než Boeing, takže jeho potřeba titanu je akutní.
Ruská VSMPO-Avisma Corp. kryje asi 30 % světových potřeb titanu, s Boeingem spolupracuje již 25 let.
Šéf Boeingu Dave Calhoun během prezentace pro investory potvrdil, že “je dostatečně zásoben titanem, ale ne na vždycky”. To potvrzují experti VSMPO-Avisma s tím, že nejde ani tak o titan samotný, ale o titanové komponenty pro leteckou dopravu, které VSMPO leteckému průmyslu dodává. Ty musí být navíc certifikovány, takže přechod k alternativním dodavatelům není přímočarý. Například Boeing 787 má asi 16 tun dílů vyrobených z titanu. V takovém měřítku je těžké předzásobit se na dlouhou dobu. VSMPO-Avisma proto věří, že Boeing své zakázky obnoví.
Airbus, Boeing i Embraer v rámci sankcí zastavily dodávky náhradních dílů do Ruska a ukončily svou činnost v Rusku a na Ukrajině (v případě Boeingu). Výrobci letecké techniky postupují v souladu s vyhlášenými sankcemi a platnými vývozními regulacemi.
Šéf Dassault Aviation Eric Trappier minulý týden na jednání s investory potvrdil, že zákaz dovozu titanu je problém a firma nyní hledá alternativní zdroje.
Embraer je na Rusku, pokud jde o titan, závislý dokonce ze 100 %. Firma však zatím nekomunikovala, jaké má zásoby a alternativní dodavatele.
Současně sdělujeme i výsledky za únor, které uvádíme níže:
Airbus dodal v únoru 32 letadel (2x A220, 15x A320neo, 2x A321ceo, 12x A321neo, A350-900). Letadla A321ceo byla určena pro Delta Air Lines. Společnost Airbus nezískala žádnou objednávku.
Boeing dodal pouhých 22 letadel, z nichž 20 bylo 737 MAX. Z toho šest letadel -8200 převzal Ryanair. Zbývající dvě byla nákladní (747-8 pro UPS a 777F pro DHL). Mezi dodávkami opět chyběl typ 787. Prodáno bylo v únoru 32 letadel 737 MAX, z nich 18 Air Lease Corp a 14 neidentifikovanému zákazníkovi. Pět letadel 777F objednal neidentifikovaný zákazník. Air Lease Corp zrušila objednávku čtyř 787-9. (Foto: themoscowtimes, obr. netivist.com a foto: planes.cz)
Mají vlastní letadla.
Tu214, MS21 případně čínský C919
Nepotřebují západ, aby mohli létat, brzy budou plně samostatní, jakmile pronajatým Airbusum a Boeingum skončí životnost, už nebudou objednávat další
kdyz jim Aerobus a jiny prerusili servisni podporu...?
3 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
2fajta: tak na tu "samostatnost" bych si vzal prvni radu ...