Boeing 777-300ER (A6-EQI) letící na lince Emirates 231 z Dubaje do Washingtonu (Dulles, IAD) se při odletu z Dubaje jen těsně vyhnul možné nehodě.
Letoun odstartoval za koncem vzletové dráhy 30R, a to až na samém konci bezpečnostní zóny za okrajem dráhy a jen 90 m od antén přibližovacího systému.
Stručný popis události je následující:
Zcela odlišný profil stoupání ukazuje tab. 1 (let při incidentu) a tab. 2 (příklad běžného odletu).
Americký regulátor US Federal Aviation Administration (FAA) incident vyšetřuje. Emirates se k případu oficiálně nevyjádřily. Popsanému průběhu napovídá výstraha (crew alert), kterou Emirates rozeslaly pilotům 27. prosince.
Výstraha pilotům připomíná, aby po přistání nenechávali na MCP (Mode Control Panel) nastavenu výšku letiště, aby se posádka při odletu nemohla dopustit chyby.
Jedním z možných vysvětlení či faktorem v celé události je oslabení pilotních návyků během pandemie. (Tab.: onemileatatime.com)
Však piloti dostali padáka, to už tam nepsali.
Nechápu... Abychom předešli chybě prvního který neudělal to, co měl, tak nařídíme povinnost druhému. Čímž tu chybu vlastně zlegalizujeme, a ten první se bude dál spoléhat na to, že ten druhý něco udělal. Tomu fakt nerozumím. V normálním světě bych očekával, že ti chybující piloti půjdou na trenažér.
3 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
To mi přijde až příliš kruté. Na druhou stranu, co s takovými, co projdou dva checklisty a stejně udělaj takovou botu, to je fakt.
V té výstraze bych však čekal varování ve stylu "před vzletem pečlivě překontrolujte nastavení výšky na MCP, po předchozí posádce tam mohly zůstat kraviny" (když už se taková samozřejmost musí zdůrazňovat) a ne naopak.