Společnost United Airlines Holdings Inc. potvrdila původní informace z neoficiálních zdrojů a v úterý uplatnila objednávku na 270 letadel.
Objednávka je v hodnotovém vyjádření největší objednávkou jednouličkových letadel a zároveň největší objednávkou v historii společnosti United. Objem kontraktu se odhaduje okolo 15 miliard dolarů. Dopravce zároveň rozhodl 200 menších letadel ze své flotily vyřadit. Jedná se o zásadní restrukturalizaci parku jednouličkových letadel a důležitý signál, že americký trh letecké dopravy se připravuje ke svému zotavení a návratu obchodních cestujících.
United Airlines objednaly 200 letadel Boeing 737 MAX a 70 letadel A321neo. Naopak vyřazeno bude na 200 letadel s kapacitou pro 50 cestujících. Tato změna znamená, že k roku 2026 bude společnost provozovat o 30 % větší celkové kapacity a dokonce o 75 % více kapacit v prémiových třídách. To samo o sobě představuje velkou sázku na růst trhu a návrat obchodní klientely. „Obchodní cestující se na 100 % vrací a vše co vidíme každý týden, nás o tom znovu přesvědčuje“, řekl generální ředitel Scott Kirby. V roce 2026 United předpokládají na každém odletu v průměru 53 míst v prémiových třídách, což je více, než nabízí na americkém trhu jakýkoliv konkurent.
Z objednaných 200 MAXů bude 150 ve verzi 737 MAX 10 a 50 ve verzi MAX 8. Nové MAXy 10 a A321neo společnost předpokládá nasazovat od počátku roku 2023. United již dříve objednaly 180 letadel 737 MAX a 50 letadel A321XLR. Společnost má nyní celkový závazek na 380 letadel 737 MAX a 120 letadel A321neo. Společnost neupřesnila, o jaké varianty A321neo se v nové objednávce jedná.
Suma sumárum mají United nyní objednáno na 500 nových letadel (včetně 30 Boeingů MAX 9 a Boeingů MAX 8, které společnost již převzala). V podstatě to znamená, že do poloviny dekády budou United přejímat nový letoun v průměru zhruba každé tři dny.
Svou flotilu regionálních letadel s kapacitou pro 50 cestujících, která před nástupem krize čítala na 300 letadel, zredukují United na stovku. Tato letadla budou obsluhovat výlučně menší komunity a nebudou létat na hlavní huby. Společnost nepředpokládá potřebu letadel s kapacitou okolo 100 cestujících s tím, že na tomto trhu nepodniká.
Generální ředitel Scott Kirby vysvětlil, že A321neo budou přednostně obsluhovat velká letiště, jako jsou Newark a San Francisco, kde nedostatek slotů neumožňuje zvyšovat počet spojů. A321neo je proto díky vyšší kapacitě ideální volbou.
Firma zatím odkládá finální rozhodnutí týkající se nástupce Boeingů 757-300. V tomto případě je zřejmé, že na trhu není moc z čeho vybírat. Pokročilé stáří parku však donutí United v dohledné době rozhodnout. Boeingy 757-300 mají průměrné stáří 19 let, 757-200 přes 24 let.
Všechna objednaná letadla přijdou ke společnosti s novým interiérem, který zvýší kvalitu cestování. Nejde přitom o pustou marketingovou frázi. Nově dodávaná letadla budou vybavena obrazovkami individuálního zábavného systému, LED osvětlením, rychlejším WiFi a většími odkládacími prostory pro kabinová zavazadla. Do nového standardu chce společnost postupně modernizovat zbytek své jednouličkové flotily, a to do konce roku 2025.
Přesun k palivově efektivnějším a větším letadlům přinese snížení uhlíkové stopy na cestujícího o 17 až 20 % v porovnání se staršími jednouličkovými letadly.
United svou objednávkou sází na rychlé zotavení, do kterého bude dopravce vstupovat s modernějším a větším letovým parkem, než měl do krize. Zároveň výrazně posílí své zaměření na obchodní cestující. (Foto: Business Insider, Airbus, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS