United Airlines objednaly 270 nových letadel. Vyřadí 200 menších regionálních letadel.

  • 2021-06-29 16:00

Společnost United Airlines Holdings Inc. potvrdila původní informace z neoficiálních zdrojů a v úterý uplatnila objednávku na 270 letadel.

Objednávka je v hodnotovém vyjádření největší objednávkou jednouličkových letadel a zároveň největší objednávkou v historii společnosti United. Objem kontraktu se odhaduje okolo 15 miliard dolarů. Dopravce zároveň rozhodl 200 menších letadel ze své flotily vyřadit. Jedná se o zásadní restrukturalizaci parku jednouličkových letadel a důležitý signál, že americký trh letecké dopravy se připravuje ke svému zotavení a návratu obchodních cestujících.

United Airlines objednaly 200 letadel Boeing 737 MAX a 70 letadel A321neo. Naopak vyřazeno bude na 200 letadel s kapacitou pro 50 cestujících. Tato změna znamená, že k roku 2026 bude společnost provozovat o 30 % větší celkové kapacity a dokonce o 75 % více kapacit v prémiových třídách. To samo o sobě představuje velkou sázku na růst trhu a návrat obchodní klientely. „Obchodní cestující se na 100 % vrací a vše co vidíme každý týden, nás o tom znovu přesvědčuje“, řekl generální ředitel Scott Kirby. V roce 2026 United předpokládají na každém odletu v průměru 53 míst v prémiových třídách, což je více, než nabízí na americkém trhu jakýkoliv konkurent.

Z objednaných 200 MAXů bude 150 ve verzi 737 MAX 10 a 50 ve verzi MAX 8. Nové MAXy 10 a A321neo společnost předpokládá nasazovat od počátku roku 2023. United již dříve objednaly 180 letadel 737 MAX a 50 letadel A321XLR. Společnost má nyní celkový závazek na 380 letadel 737 MAX a 120 letadel A321neo. Společnost neupřesnila, o jaké varianty A321neo se v nové objednávce jedná.

Suma sumárum mají United nyní objednáno na 500 nových letadel (včetně 30 Boeingů MAX 9 a Boeingů MAX 8, které společnost již převzala). V podstatě to znamená, že do poloviny dekády budou United přejímat nový letoun v průměru zhruba každé tři dny.

Svou flotilu regionálních letadel s kapacitou pro 50 cestujících, která před nástupem krize čítala na 300 letadel, zredukují United na stovku. Tato letadla budou obsluhovat výlučně menší komunity a nebudou létat na hlavní huby. Společnost nepředpokládá potřebu letadel s kapacitou okolo 100 cestujících s tím, že na tomto trhu nepodniká.

Generální ředitel Scott Kirby vysvětlil, že A321neo budou přednostně obsluhovat velká letiště, jako jsou Newark a San Francisco, kde nedostatek slotů neumožňuje zvyšovat počet spojů. A321neo je proto díky vyšší kapacitě ideální volbou.

Firma zatím odkládá finální rozhodnutí týkající se nástupce Boeingů 757-300. V tomto případě je zřejmé, že na trhu není moc z čeho vybírat. Pokročilé stáří parku však donutí United v dohledné době rozhodnout. Boeingy 757-300 mají průměrné stáří 19 let, 757-200 přes 24 let.

Všechna objednaná letadla přijdou ke společnosti s novým interiérem, který zvýší kvalitu cestování. Nejde přitom o pustou marketingovou frázi. Nově dodávaná letadla budou vybavena obrazovkami individuálního zábavného systému, LED osvětlením, rychlejším WiFi a většími odkládacími prostory pro kabinová zavazadla. Do nového standardu chce společnost postupně modernizovat zbytek své jednouličkové flotily, a to do konce roku 2025.

Přesun k palivově efektivnějším a větším letadlům přinese snížení uhlíkové stopy na cestujícího o 17 až 20 % v porovnání se staršími jednouličkovými letadly.

United svou objednávkou sází na rychlé zotavení, do kterého bude dopravce vstupovat s modernějším a větším letovým parkem, než měl do krize. Zároveň výrazně posílí své zaměření na obchodní cestující. (Foto: Business Insider, Airbus, planes.cz)  


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details