Fotoreportáž: Přílet nového ATR do Prahy

  • 2021-01-05 07:35

Pražské letiště se stalo první destinací, do které dnes ráno komerčně přiletěla novinka z flotily ASL Airlines Ireland.

ATR72-600F registrace EI-GUL je prvním vyrobeným čistě nákladním letadlem ATR72-600F. Dodaný byl pro potřeby expresní zásilkové služby FedEx 15.12.2020, celkem jich má firma objednáno 30. Letos má být dodáno dalších 6 kusů, stejný roční počet má pokračovat až do roku 2025.

Viditelnou změnou nákladního letadla je absence – byť zaslepených – okének, což se pozitivně odrazilo na hmotnosti letadla i eliminaci aerodynamického odporu a nutnosti údržby těchto míst. Kromě zvýšené kapacity maximální hmotnosti přepravovaného nákladu z 8900 na 10 370 kilogramů se nový letoun odlišuje také většími nákladními vraty, neboť se od podzimu počítá s přepravou carga ve standardních kontejnerech místo volně loženého nákladu jako doposud.

Kokpit letadla je vybaven nejnovějšími softwarovými a navigačními systémy a ulehčuje pilotům orientaci v mnoha situacích od vizualizace terénu při špatné viditelnosti po zobrazování kontrolních seznamů potřebných v aktuálním režimu letu.

Praha byla vybrána jako první trať, na kterou bude nový ATR72 nasazován. ASL Airlines s ním pro FedEx přilétají krátce po 6. hodině ranní (úterý až pátek), zpět do Paříže (Charles de Gaulle) odlétají ve 22 hodin (pondělí až čtvrtek). Druhý ATR72 pro FedEx má létat v USA, další tři pak v Latinské Americe.

Author: DV



Comments



Ondřej - unsigned guest (...9.245...)
2021-01-08 14:52
rotace posádek

Napadla mě taková drobnost - když přilétá po 6h a odlétá ve 22h, je to pořád ta stejná posádka? S tím že ráno si odletí cca 3h z CDG a večer taky? A co dělají v mezičase cca 12-13hod - je na letišti nějaký odpočinkový pokoj pro posádky nebo mají každý den nějaký pokoj na hotelu na letišti?
Něco by asi museli prospat, kvůli rannímu vstávání :)

píďa (...19.74...)
2021-01-06 19:09
podekovani

Dekujeme za report.

Dan - unsigned guest (...135.89...)
2021-01-05 16:22

Ano, počítá se s tím. Sundaji se sítě a odmontuje nynější podlaha a je to přesně vyměřene, že tam půjdou standardní kontejnery. Tím se zjednodušší a zrychlí nakládka a vykládka, ale taky překládka mezi letadly (což hodně zásilek absolvuje). I snad s některými kamiony by to mohlo být kompaktní.

atlas - unsigned guest (...168.37...)
2021-01-05 15:24

Pekny report, hlavne tie fotecky.
Akurat nechapem ze sa rata s leteckymi kontajnermi, ale teda vnutro nevyzera zeby bolo prisposobene kontajnerom.
Alebo tato verzia je len pre volne lozeny tovar?

4 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details