Problém 787 může být vážnější, než se původně předpokládalo

  • 2020-09-07 13:00

Jak již server planes.cz informoval, minulý měsíc ohlásil Boeing, že osm letadel 787 muselo být s okamžitou platností odstaveno kvůli závadě v přepážce mezi hermetizovanou a nehermetizovanou částí zádní části trupu, kde jsou nesprávně provedeny spoje. Konkrétně byly zjištěny dvě na sobě nezávislé výrobní závady. Defekty byly zjištěny na letadlech společností United, Air Canada a Singapore Airlines, která byla vyrobena v závodě v Charlestonu před více než rokem. Závada byla objevena během rutinních inspekcí a Boeing informoval o problému úřad FAA.

Závod v Charlestonu vyrábí koncové části trupu 787 jak pro vlastní závod, tak pro Everett, kde se vyrábí verze 787-8 a 787-9. Model 787-10 se vyrábí pouze v Charlestonu. Nízkou kvalitu výroby a nedostatky v kontrole jakosti u letadel z Jižní Karolíny dlouhodobě kritizují letecké společnosti i americký regulátor FAA.

Naposledy 6. srpna navrhl FAA závodu v Jižní Karolíně pokutu 1,25 milionů dolarů za to, že management závodu vynakládal nepřiměřený tlak na pracovníky výroby a ovlivňoval pracovníky kontroly jakosti.

Podle deníku The Seattle Times se výrobní závada může týkat až stovek Dreamlinerů.

Boeing zjišťuje, kolik letadel může trpět oběma defekty a jaká opatření budou navržena pro vyřešení problému. Renomovaný magazín Aviation Week odhaduje, že letadel s alespoň jedním ze zjištěných defektů mohou být stovky. Od srpna 2019 bylo vyrobeno 110 Dreamlinerů, které mohou trpět i druhým defektem.

První výrobní defekt byl identifikován již v srpnu 2019, druhý minulý měsíc.

Experti Boeingu jsou přesvědčeni, že pokud se na letadle vyskytuje pouze jedna z těchto závad, konstrukce zůstává dostatečně odolná, aby za běžných podmínek provozu splnila pevnostní požadavky kladené na konstrukci letadla (limitní zatížení). Nesplňuje však požadavky regulátora na tzv. „ultimate load“, který předpokládá 1,5násobek limitního zatížení.


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details