Již v loňském roce, tedy ještě před nástupem koronavirové pandemie, vedlo zpomalení světového hospodářského růstu Boeing k rozhodnutí snížit výrobu modelu 787. Pandemie pak nastartovala masivní odbytovou krizi, přičemž naděje na brzké ozdravení dálkové letecké dopravy jsou nulové.
Boeing v současné době vyrábí 787 ve svých provozech Paine Field/Puget Sound (stát Washington) a v Charlestonu (Jižní Karolina). Vyrábět pouhých šest kusů měsíčně ve dvou závodech nedává žádný smysl a podle The Seattle Times (https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/boeings-787-choice-could-gut-washington-states-aircraft-industry/) Boeing v září rozhodne konsolidovat výrobu do jediného závodu.
Všeobecně se očekává, že Boeing uzavře výrobu 787 ve státě Washington, neboť Charleston jako jediný zajišťuje výrobu verze 787-10. Kapacita závodu je přitom více než dostatečná pro plánované tempo výroby šesti 787/měsíc v roce 2021. Uzavření provozů Paine Field/Puget Sound bezprostředně ohrozí na 30 tisíc pracovních příležitostí. Naopak nezměněným tempem má pokračovat výroba letadel 767 a KC-46.
Boeing koncem července oznámil, že sníží původní plány produkce 737 MAX na 31 letadel/měsíc v roce 2021, 787 dále omezí na šest letounů měsíčně a s posunutím termínu uvedení letadla 777X do komerčního provozu plánuje vyrábět v roce 2022 pouze dva letouny 777/777X měsíčně. Výroba Jumba doběhne podle původních plánů v roce 2022. Stávající produkce letadel v Everettu je tak jen zlomkem produkce v roce 2019.
Rozhodnutí vybudovat výrobní závod v Jižní Karolíně přijal Boeing v roce 2009, čímž chtěl jednak zvýšit výrobní kapacity a zároveň snížit koncentraci výroby a rozhodování ve státě Washington. V roce 2001 přesunul Boeing své generální ředitelství ze Seattlu do Chicaga. (Foto: Business Insider, planes.cz)
Nebola vyroba 767 ukoncena?
2 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
zrejme cargo a military verzie .