Dnes se uskuteční dvouhodinový rozlučkový let Airbusu A380 (F-HPJH) společnosti Air France. Let je symbolicky označený jako AF380. O vyřazení letadel A380 bylo rozhodnuto 20. května a superjumba tak končí o dva roky dříve, než se původně očekávalo. Let AF380 není komerční a jak již server planes.cz dříve informoval, na palubě tohoto výjimečného letu budou vedoucí manažeři a zaměstnanci společnosti.
Let AF380 odstartuje z Paříže CDG v 15:30 a po letu nad Francií se vrátí v 17:45. Letoun F-HPJH nastoupil do služby v květnu 2012 a odsloužil si tedy méně než devět let. Průměrné stáří flotily A380 je 9,3 roku. První A380 (F-HPJB) poslala společnost do šrotu již v únoru.
Air France byla v roce 2009 první evropskou společností, která A380 nasadila do provozu, a to dne 23. listopadu na lince do New Yorku (JFK). Poslední pravidelný komerční let uskutečnil A380 Air France 23. března na lince z Johannesburgu do Paříže.
Letadla A380 v barvách Air France nalétala za svou krátkou kariéru u Air France takřka 40 tisíc letů a přepravila 18 milionů cestujících. (Foto: Aeronautics, planes.cz)
Nejdřive Concorde posleze Airbus 380 co bude další....
Je až smutné, že relativně mladá letadla se vyřazují. Vzhledem k době a situaci jaká je, je to pochopitelné. Jak se již uvádělo, modernizace do inetrieru AF by byla nákladná atd. Mě by třeba zajímalo jaká by byla kapacita Letadel A380 napříč společnostmi , kdyby zrušily 1. třídu, apartmány a podobné luxusní záležitosti. Zůstala by jen Business class, economy plus a economy, přičemž toalety by se mohly dát do holdu, jako má Lufthansa u A346 , a Thomas Cook v A332. Zda by tato kapacita nebyla dostatečná na provoz a rentabilitu A380.
Je veliká škoda že letadlo A-380 je v současnosti ekonomický nerentabilní.
4 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Frantíky peněz, pýcha průmyslu....a takový propadák