Podle serverů idnes.cz a novinky.cz jedná ministr Havlíček s leteckou společností Smartwings o obrysech pomoci státu. Mělo by jít o záruky za úvěry ve výši 500-900 milionů korun, ministr hovoří o 800 milionech. 1,6 miliardy mají dodat vlastníci firmy.
Podmínkami má být klíčová role státu ve věřitelském výboru, přejmenování společnosti na ČSA, zachování 2500 pracovních míst a nevyplácení dividend po dobu 10 let.
Ministr uvedl, že jde také o podporu českých cestovních kanceláří a regionálních letišť. Návrh chce v příštím týdnu projednat ve sněmovním podvýboru pro dopravu.
...a ještě dodám, že ten Mudr velmi rád otevíral lékárnu pro lékaře a někoho za letu křísil
JUJ....většina odborných zaměstnání si musí obnovovat kvalifikace a prostě u pilotů to stojí víc, mohli studovat třeba na lékaře, a ted jsme u toho, je to povolání a hobby zároven, každý by to chtěl dělat a s prominutím, hodně náročné na finanční prostředky, jsou určitě daleko těžší studijní obory.
Potkal jsem se v pracovním životě s kapitány letadel , kteří se "přeškolili" z doktora medicíny nebo doktora práv.........ale nikdy naopak,proč? (ID karta cpt.MudrXX nebo cpt. Judr XX vypadala senzačně
Máme tržní hospodářství a mohl ty miliony místo do pilotáku vrazit do internetového obchodu nebo zařízení restaurace........či čehokoli jiného , s internetovým obchodem by asi za Covidu, oproti hospodě, vydělal.
Ano, je to blbé. Ale pořád nevidím důvod proč by se měl národ skládat na exclusivní zaměstnání pilota aby nepřišel o licence navíc když jeho zaměstnavatelem je 18tý nejbohatší čech....
Těch pilotů je mi líto, vetšina z nich určitě budou srdcaři ale takový je život. Bylo by hezké pomoct všem ale na to není. A dělit podle klíče ten do toho ze svého dal mega je možné, ale mě se tento klíč třeba nelíbí.
K tomu jak uvádíte že SW tím že by padl potáhne své dodavatele třeba handligu...Houby s octem. pokud nebude SW lítat a bude žít z "dotace" tak ti dodavatelé budou stejně mít potíéže. A pokud místo něj bude lítat kdokoliv jiný tak ten handlig bude fakturován pouze na nový subjekt.
Nejsme hajter firmy kterých má společnost víc než dost ale to rozdávání z daní mě vadí... A nemyslím si že by skupina UNIMEX zrovna potřeobvala finační injekci. Pojdme jim dát opravdu těm potřebným a ne těm, kdo umí "lobovat"...
soucasny piloti samozrejme jsou schopni se normalne preskolit otazka je spis kdo jim bude udrzovat kvalifikaci nez se najde dalsi prace a kdo jim zaplati dalsi pripadne kvalifikace, protoze v soucasnou chvili jsou vyhlidky na to ze se bude nekde ve velkym nabirat dost mizerne.
Do ty doby si to musi udrzovat sam (pokud budou bez prace)i, a neni to rocne levna zalezitost - dost jich na to mit nemusi.
Jaky jiny zamestnani vyzaduje desitky tisic rocne na udrzeni kvalifikace, potom cos do toho narval pres milion ze svyho teda?
Nejsem si jisty, zda chapete ze ta prace proste neni - kdyz prijde buzz zastoupi mistni lidi normalne lidma ze zahranici. (a ty lidi co tu budou z prahy, budou stejne na zahranicnich smlouvach).
Stejne tak, pokud jsou piloti zatizeny typovkou napr. na 737, neznamena to ze je veme treba wizz na 320 - s dost velkou pravdepodobnosti po nich totiz bude chtit dalsich 600 tisic za preskoleni na dalsi typ.
JUJ....současní piloti nejsou schopni se na něco přeškolit a umřou hlady?
Preskoluji se kvanta jiných profesí podle potřeby a proč by zrovna oni měli mít výjimku nechápu.
Puvodne jsem nechtel reagovat abych tu zbytecne nediskutoval nicmene si jeste jednu reakci dovolim...
2500 lidi na pracaku je porad velice optimisticky odhad, protoze tech lidi bude ve vysledku mnohem vic (staci si pripomenout kolik navaznych pozic bylo treba na letisti praha, menzies apod.).
Netusim kolik ma SW zamestnancu, takze ano tech 2500 ciste od SW muze byt ciste fabulace tolik asi za a).
b) ten vypocet co jste tu dal je samozrejme velice zavadejici a nesmyslny, pokud pocitate ze 900 mil. pujde pouze na platy 2500 zamestnancu, dostanete vasi castku 360 000,-. V tomhle by to chtelo asi trochu hlubsi mysleni, protoze ty zamestnanci proste nedostanou 360 tisic za mesic jen kvuli tomu ze jste se jim zarucil za pujcku. Kdyz uz nic jineho bude to pokryvat vyplaty bud v horizontu nekolika mesicu ci to poslouzi jako provozni rezerva. Z kazdeho takoveho platu taky prijdou zpatky statu odvody.
Jak presne to ale poslouzi Vam samozrejme rici nedokazu protoze to sam nevim. Vik v tncz rikal ze chteji 500 mil z toho ponechat jako rezervu kdyby prisla dalsi vlna.
c) nemusite byt solidarni, ale vase argumenty jsou proste dost sebestredni. Ty lidi to delali s vizi toho ze si zlepsi budoucnost, a dalo by se to jeste pochopit kdyby to neodstrelilo letectvi ze dne na den. Vetsina pilotu bere znatelne mensi penize nez vy, potom co investovali do svyho zivota doslova miliony ze svyho a roky volnyho casu a vycviku. Ten vycvik co si platili totiz neni kratkodoba zalezitost a trva nekolik let - tzv. kluci a holky jsou ted nejvic na rane pokud zacali litat kolem roku 2018 / zacatek 2019. Opravdu byste v tu dobu odhadoval koronu?
Ve vysledku ano - meli smulu, protoze dojeli na neco co nikdo nemohl predpovedet.
Nechate je skoncit na ulici a umrit hlady? jen protoze meli pocitat s rizikem?
d) Ano mate pravdu, ale z jakyho duvodu si ty lidi nezaslouzi podporu? platili odvody, dane, pojisteni. Nektere pozice jsou nahraditelne.
e) o praci samozrejme prislo spousta jinych lidi, kteri ale take sve praci nevenovali X let sveho zivota a milion a pul ze sveho. Nevidim jediny duvod proc nepodporit lidi kteri prisli o zamestnani kvuli teto krizi at jde o kohokoliv.
f) to opravdu netusim.
Letecka spolecnost proste neni hospoda a je to velice specificky obor - az me zarazi kolik lidi si to predstavuje jako hurvinek valku.
Stačí přece trochu přemýšlet. V ČR je spousta lidí, kteří mají spoustu peněz. POkud bude dávat investovat do SW, tak se nějaký soukromý investor určitě najde. Pokud se nenajde, je to evidentně ztracená investice. Takže ano, jsem rozhodně proti u ručení za úvěr. Je to ta nejhorší varianta (ta lepší jsou získat dát peníze a získat podíl).
Prostě naposled - i jako fanda do letectví bez problémů přežiju konec SW, stejně jako konec jakékoliv aerolinky, která to prostě neustojí. Něco zanikne, něco vznikne, to je prostě život.
Trošku fabulujete s těmi 2.500 lidmi na pracáku...
a) již několikrát zaznělo že mimo sezonu není stav zaměstnanců 2.500
b) záchrana jednoho pracovního místa přijde na 360 tis Kč, to mi nepřijde normální...
c) Pilotům nezávidím jejich situaci. Ale když si platili výcvik tak museli vedět že je riziko že mohopu přijít o práci, třeba dusledkem nemoci a že jdou do tohoto rizika. proč já jako danový poplatník bych jim měl ted platit "pojištění". Ano, v tomto jsem s nimi nesolidární
d) V Sw je určitšě specifický personál, vzdělaný, který se mimo letectví bude uplatňovat špatně /piloti, mechanici/ Alem to určitě není nadpoloviční většina z toho počtu. Letušky mohou roznášet bagety i v RegiJetu...
e) O práci přichází mnoho jiných lidí, mají jen smůlu v tom, že o pomoci jejich firmy se ani nespekuluje.
f) Proč stát nepožaduje podřízení akcionářských pujček a výplaty jejich úroku splacením komerřního úvěru na který chtějí záruku? trošku podivné ne?
Bohužel SW se v minulosti choval k národu velmi povýšenecky, například obhajováním jednomotorového letu včetně fuel emergency...Tím v mých očích z "pochybení jednotlivce" dělají systémové pochybení celé společnosti. A pak se diví záporných reakcí v internetových diskusích.
me vychazi CSA na 4000 na to samy datum.
Kdyz uz se porovnavaj letenky bylo by to asi fer za stejnejch podminek / ve stejny dny ne?
Vypocet ceny letenky je velice zavisly o to o jake dny se jedna / jak moc dopredu si clovek dela rezervaci.
Pokud budete hledat british airways ve stejnych dnech tedy 25-28.6 2020 na kolik vas to vyjde?
27 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
A co tím jako chcete říct? Že pan Šimáně může za bídnou údržbu u Swift Air?