Airbus zvýšil čistý počet objednávek

  • 2020-04-11 17:00

Airbus ohlásil data o objednávkách a dodávkách letadel za březen a za první kvartál. S ohledem na krizi způsobenou pandemií jsou výsledky vynikající. Odráží však více minulý optimismus než výhled do budoucna. Na dlouho dobu zřejmě půjde o poslední pozitivní zprávu. Firma s ohledem na bezprecedentní krizi poptávky rovněž přistoupila k největšímu snížení výroby ve své historii, sníží výrobu komerčních letadel o třetinu.

Airbus získal v březnu celkem 60 nových objednávek. Řada objednávek však byla zrušena, takže čistý přírůstek objednávek činil 21 letadel. Zákazníkům dodal 36 letadel, tj. o 19 letadel méně než v únoru. Za první kvartál výrobce získal 356 objednávek (hrubého přírůstku) a 290 objednávek čistého přírůstku. Zákazníkům dodal 122 letadel. Dalších 60 letadel bylo během prvního kvartálu vyrobeno, ale s ohledem na pandemii nebylo předáno zákazníkům.

Největší březnová objednávka přišla od leasingové společnosti Aercap, a to 25 letadel A320neo a 25x A321neo.

V širokotrupém segmentu získal Airbus největší jednotlivou objednávku na 10 letadel A350-900 od neidentifikovaného zákazníka.

V březnu bylo dodáno zákazníkům 29 letadel A320neo, A320ceo, 2x A220, 3x A350 a A330ceo. Airbus zdůrazňuje dodávku prvního A320neo pro Druk Air a prvního A350-900 pro Aeroflot.  

K 31. březnu evidoval Airbus celkem 7650 nevyřízených objednávek, z nich 6220 na letadla řady A320, 529x A220, 323x A330, 569x A350XWB a 9x A380. Od svého založení získal Airbus objednávky na 20 398 komerčních letadel, z nichž 15 536 představuje řada A320. (Foto: businessinsider.com)


Article photographs



Comments



Marie - unsigned guest (...188.173...)
2020-04-13 16:42
Jan

Jene, lež není názor.

Columbo - unsigned guest (...245.109...)
2020-04-12 15:11
Re: odkládání objednávek

Předpokládám, že když si někdo objedná u Airbusu letadlo, tak s vědomím, že ho přebere třeba v roce 2025 si i naplánuje svoje finanční toky tak, aby to sedělo. Určitě jsou zájemci, kteří by rádi letadlo dostali dřív, než podle pořadníku, a takoví možná teď mají šanci skočit po nějakém letadle odmítnutém jiným zákazníkem. Dost možná si budou i ochotní trošku připlatit. A právě toto si asi Airbus snaží pohlídat - aby neměl plné sklady a nemusel prodávat lacině. Nic je netlačí do nějakého závodění. Samozřejmě je to tak trochu věštění z křišťálové koule, ale jsem si jistý, že lidé z Airbusu v té křišťálové kouli vidí o něco víc, než většina z nás.

kulica - unsigned guest (...75.191...)
2020-04-12 09:56
odkládání dodávek

Jasně, chápu ... ale určitě tu jsou aerolinky, které se rozhodly později pro Airbus (třeba v kontextu s problémy s 737 max) se svou objednávkou zařadily na konec fronty a letadla by rádi dřív, tak tohle pro ně byla šance se dostat k letadlům dřív přes odpadlíky a odložené dodávky. 6220 nevyřízených objednávek rodiny A320 = práce na více než 10 let?
Např. ČSA s A321xlr byly minulý rok (doba, kdy letectví mělo problém jen s 737max a ne s virem) s termínem dodání na konci fronty na toto letadlo 2025 nebo to mají nastavené tak s nějakým podnikatelským plánem?
Podotýkám, že jsem jen fanoušek, ne odborník, tak možná mám naivní dotazy, tak se předem za to omlouvám.

Mata - unsigned guest (...48.57...)
2020-04-11 23:39

A jaký je rozdíl mezi a320neo a a320ceo?

Radek - unsigned guest (...192.86...)
2020-04-11 21:26
Objednávky versus výroba

Ono jde o to, že některé aerolinky (nejmíň třetina) zkrachuje a objednané letadla prostě nepřevezme. Zbývající aerolinky sice objednávky většinou rušit nebudou (propadly by zálohy), ale odloží převzetí nových letadel na rok 2021 nebo dokonce 2022. Takže snížení o třetinu je hodně malé, reálný pokles na tento rok bych viděl o 75%, příští rok cca 50%. Takže peklo teprve vypukne.

kulica - unsigned guest (...75.191...)
2020-04-11 20:12
7650 nevyřízených objednávek

K 31.3.2020 7650 nevyřízených objednávek a plánují snížit výrobu letadel?

6 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details