Regulátor trvá na úpravě kabeláže 737 MAX. Argumenty Boeingu nepřijal

  • 2020-03-10 17:00

Regulátor FAA bude podle informací deníku The Wall Street Journal a zpravodajství Reuters trvat na úpravě kabeláže letadla 737 MAX tak, aby svazky kabelů byly umístěny s větší roztečí. FAA považuje stávající rozteč mezi svazky za potenciální bezpečností riziko. Úřad je přesvědčen, že např. zkrat v jednom svazku může poškodit souběžný svazek a přivodit katastrofu podobné té, která postihla letadla Lion Air a Ethiopian Airlines. Regulátor shledal, že stávající uspořádání nevyhovuje certifikačním předpisům. Nesoulad kabeláže s platnými standardy při certifikaci 737 MAX úřad přehlédl.  

Boeing namítá, že stávající uspořádaní certifikačním předpisům vyhovuje a potenciální riziko je natolik nízké, že by nemělo vést k povinnosti svazky přeložit. Podle informací Reuters úřad FAA argumenty Boeingu neakceptuje. Regulátor rovněž odmítl argument Boeingu, že kabeláž odpovídá provedení u letadel 737 NG, kde nikdy k žádným problémům nedošlo. Regulátor v neděli 8. března oznámil, že věc řeší s výrobcem, a výrobce „musí demonstrovat soulad se všemi certifikačními standardy“.

Nová pravidla pro uložení kabeláže byla přijata na základě výsledků vyšetřování katastrofy letu Swissair 111 v roce 1998.

Po zveřejnění informace klesly akcie Boeingu o 9 % na 238 USD a dosáhly minima od roku 2017. Vloni počátkem března se akcie pohybovaly okolo hodnot 440 USD.

Letadla 737 MAX jsou uzemněna už bezmála jeden rok a jejich recertifikace se očekává v polovině roku. (Foto: Seattle Time) 


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



Komárek - unsigned guest (...42.239...)
2020-03-11 15:51

Ti na ten koronavirus čekali jako na boží smilování.

1 record

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details