Podle listu The Wall Street Journal navrhuje Federální úřad pro letectví FAA (Federal Aviation Administration) další direktivu, která má zlepšit bezpečnost letadel 737 MAX.
Direktiva nařizuje kontrolu a úpravu kovových prvků, které slouží k odvádění elektrického náboje vzniklého úderem blesku do míst, kde je náboj následně sveden do atmosféry. Úřad shledal, že současné provedení představuje v případě úderu blesku nebezpečí výpadku obou motorů. Každý letoun je přitom v průměru zasažen bleskem jednou ročně.
Revize a úpravy se budou týkat všech vyrobených letadel 737 MAX. Předpokládá se, že kontrola a úpravy zaberou u jednoho letadla asi 12 hodin práce mechanika. V krátké době se jedná o další výhradu k Boeingům 737 MAX, která nesouvisí se systémem řízení (původním důvodem uzemnění letadel). Připomínáme, že v únoru byly zjištěny v nádržích vyrobených letadel cizí předměty (nářadí a hadry). Úřad FAA také potvrdil, že provedení kabeláže 737 MAX neodpovídá certifikačním požadavkům. V lednu uložil regulátor Boeingu pokutu 5,4 milionu USD za to, že výrobce do mechanizace křídel letadel 737 MAX a 737 NG vědomě montoval defektní díly.
Na všechna uvedená zjištění reagoval výrobce konstatováním, že zjištěné závady nepovedou k odsunutí předpokládaného termínu recertifikace letadla. (Foto: express.co.uk)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS