Boeing bude nucen dále snížit výrobu Dreamlinerů. Není poptávka

  • 2020-01-17 13:00

Jak informoval server planes.cz v říjnu, Aeroflot formálně zrušil svou objednávku 22 letadel Boeing 787 (18x 787-8 a 4x 787-9). Zrušení objednávky viselo ve vzduchu již od roku 2015 a nebylo tudíž pro Boeing překvapením. Celkový počet objednávek tím pádem poklesl natolik, že Boeing neudrží stávající tempo výroby 14 letadel měsíčně a koncem tohoto roku přechází na výrobu 12 letadel měsíčně.

Podle prognóz zveřejněných ve čtvrtek jsou analytici přesvědčeni, že snížená poptávka po dvouuličkových letadel donutí Boeing snížit tempo výroby dále na 10 Dreamlinerů měsíčně. Důvodem dalšího je slabá poptávka z Číny. Výpadek poptávky nedokáže kompenzovat ani fakt, že Emirates konvertoval některé objednávky letadel 777X na 787.

Na konferenci Bank of America v New Yorku to potvrdil generální ředitel Air Lease Corp. John Plueger. Jedním z důvodů, proč vysychají objednávky 787 je obchodní napětí mezi USA a Čínou. Uvedl také, že pravděpodobnost, že by Boeing přistoupil k vývoji nového perspektivního letadla NMA (new mid-size airplane), označovaného také jako 797, se v důsledku krize okolo 737 MAX „podstatně snížila“.

Mnohé bude záviset na tom, zda se v polovině ledna podaří uzavřít první fázi nových obchodních dohod s Čínou.

V tuto chvíli Boeing eviduje nevyřízené objednávky na 542 Dreamlinerů. Jak ukazuje zkušenost loňského roku, počty objednávek se mohou snižovat. Stejně tak je zřejmé, že v mezidobí Boeing nějaké nové objednávky jistě získá. Při nezměněném počtu objednávek a tempu výroby 12 letadel měsíčně má Dreamliner zajištěnu poptávku na asi 4 roky.

Nedostatku poptávky čelí také 777X, který by se měl dostat do komerční služby počátkem příštího roku (podle tvrzení výrobce). Boeing zahájil prodej těchto letadel v roce 2013, ale zatím si na letadlo zajistil pouze 309 objednávek. (Foto: Reuters)


Article photographs


Related photos


Comments



atlas - unsigned guest (...168.37...)
2020-01-17 17:57

Zaujimave.
Inak o tomto je kopa clankov, ale nikde sa velmi nepise ako je na tom airbus s a330 a a350.
Neceli rovnakym problemom ako boeing?
Ci obchodna vojna USA s Cinou pomaha Airbusu?

1 record

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details