Dochvilnost leteckých společností podle OAG za listopad. OAG zavádí rating společností podle dochvilnosti

  • 2019-12-11 08:00

Organizace OAG přinesla analytickou zprávu o dochvilnosti leteckých společností za listopad. Metodika OAG pokládá za dochvilný ten let, který má proti letovému řádu zpoždění max. do 15 min. Procenta tedy uvádí podíl z celkových letů, které jsou podle tohoto kritéria dochvilné.

Příloha (tab. 1) ukazuje celkové výsledky kategorie Top20 leteckých společností podle počtu letů. Mezi 20 největšími společnostmi (podle počtu letů) je z hlediska dochvilnosti osm evropských společností:

Aeroflot 92,1 %
Turkish Airlines 89,2 %
easyJet 87,9 %
Ryanair 86,7 %
Air France 85,7 %
SAS 83,6 %
Lufthansa 82,0 %
British Airways 81,1 %

Tabulku v absolutním pořadí (tab. 2) vedou Fuji Dream Airlines, a to výkonem 96,5 % při 2 340 letech. Z velkých společností je na druhém místě absolutního pořadí Garuda Indonesia s dochvilností 95,8 % a 12 736 lety.

České aerolinie v listopadu dosáhly dochvilnosti 63,2 %, což odpovídá pořadí 146 ze 162 leteckých společností, které OAG analyzoval. Smartwings vykázaly podle OAG dochvilnosti 74,9 %.

Novinkou v přístupu OAG je rating (hvězdičky) leteckých společností a letišť podle dochvilnosti letů. Společnostem a letištím je přidělen rating podle následujícího kritéria:

Hodnocení Dochvilnost
5* 90-100 % 
4* 87,5-89,.9 %
3* 83-87,4 %
2* 80 – 82,9 %
1* 75-79,9 %

Měření dochvilnosti (OTP) probíhá každý měsíc a výsledku budou vyhlášeny v dubnu a říjnu.

Pokud by kritéria ratingu byla aplikována na listopadové měsíční výsledky, byl by rating   (evropských společností z Top20 podle počtu letů) následující:

Aeroflot *****
Turkish Airlines ****
easyJet ****
Ryanair ***
Air France ***
SAS ***
Lufthansa **
British Airways **

Ve srovnání se známým ratingem Skytrax je předností ratingu OAG to, že vychází z objektivních, měřitelných kritérií. Z tohoto hlediska je příznačné, že Lufthansa, která podivným způsobem získala v ratingu Skytrax 5 hvězdiček, boduje v ratingu dochvilnosti OAG pouze 2 hvězdičkami.

Naopak nepřekvapí, že ČSA i Smartwings si zasloužily podle kritéria OAG nejhorší rating.

Pětihvězdičkové společnosti a letiště za období červen 2017 až květen 2019 uvádí obr. 3.  

Úplná analýza dochvilnosti leteckých společností OAG za listopad je zde.


Article photographs



Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details