Regulátor FAA zbavil Boeing vlivu na recertifikaci 737 MAX. Termín nasazení letadel se pravděpodobně dále opozdí.

  • 2019-11-27 10:07

Americký regulátor FAA dne 27. listopadu formálně převzal plnou kontrolu nad certifikací letadel 737 MAX. Informovalo o tom zpravodajství Reuters. Toto rozhodnutí vyřazuje Boeing z certifikačních rozhodnutí. V minulosti měl Boeing možnost sám certifikovat jednotlivé systémy svých letadel, a to v rámci delegované zodpovědnosti od FAA. V oznámení Boeingu regulátor uvádí, že rozhodnutí vyplývá ze závazku regulátora převzít nad certifikací plnou kontrolu.

Šéf regulačního úřadu FAA Steve Dickson ve svém interním memorandu 14. listopadu nabádal pracovníky FAA, aby nepodléhali nátlaku Boeingu na certifikaci a ve videu z 15. listopadu ujišťuje veřejnost, že 737 MAX půjde do provozu teprve tehdy, až rozhodne FAA.

Portál The Air Current s odvoláním na obvykle dobře informované kruhy uvádí, že certifikace se nejspíše přesune přinejmenším na leden. Southwest, American a United již přesunuly plánovaný termín návratu 737 MAX do provozu na březen.  

Boeing dne 11. listopadu ujišťoval, že letadla budou recertifikována ještě do konce letošního roku. FAA však odmítá zavázat se k jakémukoliv konkrétnímu termínu. Agentura zdůrazňuje, že nepustí letadlo do vzduchu, dokud se nepřesvědčí o bezpečnosti všech změn v konstrukci a úplnosti s tím souvisejících úprav výcviku pilotů.

Nezávisle na to Ryanair ve svém interním memorandu pro piloty informoval, že v letním provozu 2020 počítá s nasazením nanejvýš 10 letadel 737 MAX 200 (formálně 737-8-200), a to z důvodu „problémů v konstrukci“. Podle vyjádření šéfa provozu Ryanairu Neala McMahona to souvisí s umístěním druhého nouzového východu nad křídlem. Konkrétní údaje nebyly uvedeny. Boeing uvedl, že certifikace modelu 737-8-200 zůstává spojena s procesem recertifikace 737 MAX.

Ryanair původně předpokládal, že v létě nasadí 58 Boeingů 737 MAX, 4. listopadu tento počet snížil na „nanejvýš“ 20 a nyní tento počet snižuje „v nejlepším případě“ na 10 letadel. (Foto: Sam Chui)


Article photographs



Related articles

Comments



Ivan - unsigned guest (...145.220...)
2019-11-27 11:51

Co dodat. Jsem zvědavý, jak to dopadne s letadly SW, další leto bez letadel by mohlo pro ne být kritické. Tim nemyslím úpravu tech stávajících ,ale hlavně dodání ,či spíše nedodani objednaných kusů .

1 record

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details