Počátkem listopadu vrátily americký úřad pro letectví FAA a evropský EASA Boeingu k revizi dokumentaci k finálním úpravám řídicího systému letadel 737 MAX. Nutnost dokumentaci přepracovat a znovu předložit regulátorům prakticky vylučuje, že by se letadlo vrátilo do služby ještě letos, jak o tom Boeing ujišťoval investory ještě 23. října.
Společnosti American Airlines a Southwest odložily termín možného nasazení letadla na březen. V případě American Airlines je stanoven nový termín na 5. březen. Southwest odkládá plánování provozu z 8. února na 6. březen. Obě společnosti oznámily svá rozhodnutí v pátek 8. listopadu po uzavření burzy. Boeing stále trvá na tom, že 737 MAX dosáhne recertifikace ještě letos.
Z toho lze dovodit, že šance evropských společností nasadit kapacity 737 MAX v období silné poptávky okolo Velikonoc jsou malé. Odklad se samozřejmě bude týkat také dodávek již vyrobených a zaparkovaných letadel. Na to upozornil v pondělí 4. listopadu šéf Ryanairu O’Leary. Ryanair nyní počítá, že místo plánovaných 58 letadel 737 MAX bude mít v létě k dispozici nanejvýš 20 letadel.
Letadla byla globálně uzemněna 13. března letošního roku po katastrofách letadel společností Lion Air a Ethiopian. Termín návratu do komerčního provozu se tak přibližuje k ročnímu výročí uzemnění typu. (Foto: CNBC, Reuters, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS