Organizace OAG přinesla pravidelnou statistiku dochvilnosti za srpen. Metodika OAG pokládá za dochvilný ten let, který má proti letovému řádu zpoždění max. do 15 min.
V příloze (tab. 1) přinášíme dochvilnost Top20 světových leteckých společností podle počtu letů. Mezi největšími evropskými společnostmi bylo pořadí podle dochvilnosti za srpen následující:
Aeroflot | 89,0 % |
Ryanair | 81,3 % |
Air France | 78,0 % |
Turkish Airlines | 74,9 % |
Lufthansa | 73,6 % |
British Airways | 71,0 % |
easyJet | 63,6 % |
Aeroflot tradičně ve vedení, proti minulému měsíci si však polepšily Air France, které předběhly Turkish Airlines, a Lufthansa, která se dostala před British Airways. Přes období silného provozu všechny výše uvedené společnosti zlepšily své výsledky proti červenci.
České aerolinie naopak vykázaly zhoršení dochvilnosti, a to z červencových 58 % na 53,4 %, což představuje 7. pozici odspodu celosvětové tabulky – 156. místo. Smartwings vykázaly podle OAG za srpen dochvilnost 58,3 %.
V celkovém pořadí předstihl Safair (95,4 %) společnosti Garuda (95,3 %) a Copa Airlines (93,4 %). (Zdroj: OAG)
1 record
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Teda s ČSA létat na přestup v AMS nebo CDG, z toho už se fakt stal adrenalinový sport. Vzhledem k poměrně častým zpožděním nemusí stačit ani 2.5 hodiny. K čemu mi je pak dobré, že mi přestup garantuje carrier a že mě přebookují na jiný let, když prostě do destinace dorazím o 24 hodin později?
Není mi úplně jasné, čeho chce TravelService u ČSA dosáhnout. Na rozdíl od QS, které typicky létají do finálních destinací, má OK díky členství v SkyTeamu a díky codesharingům smysl jako první leg dálkového letu - jenže to by prostě nemohla mít ta obludná zpoždění směrem na velké huby. Dává to smysl, ne? Tak proč probůh má OK ještě horší dochvilnost než QS?