Termín pravděpodobného návratu uzemněných 737 MAX na linky se postupně sune ke konci roku. A v případě neamerických provozovatelů možná ještě dále. Letadla 737 MAX byla celosvětově uzemněna 13. března po katastrofě letu společnosti Ethiopian.
United Airlines posunuly pro potřeby plánování letů předpokládané nasazení 737 MAX z původně plánovaného 3. září na 3. listopadu. V důsledku toho společnost ruší dalších asi 5000 letů. V červenci budou United rušit 1290 letů, 1900 v srpnu, 2100 v září a 2900 v říjnu. Celkový počet rušených letů od 13 března překročí 10 000. United mají 13 uzemněných Boeingů 737 MAX, ale do konce roku předpokládaly provoz 30 exemplářů.
American Airlines oznámily, že v důsledku absence Boeingů 737 MAX musely ve 2. kvartálu zrušit 7800 letů a odhadují ztrátu výnosů okolo 185 mil. USD. Kalkulaci upřesní v rámci komunikace kvartálních hospodářských výsledků koncem tohoto měsíce. To samo o sobě může být užitečným indikátorem nároků dopravců na kompenzaci, přičemž vyjednávání samozřejmě nebude okolo ztráty výnosů, ale ztráty zisku. A bude se výrazně lišit způsobem kompenzací – Boeing bude preferovat kompenzace v podobě slevy nových objednávek. American Airlines mají uzemněno 24 letadel 737 MAX.
Southwest Airlines posunuly dne 27. června předpokládaný termín nasazení 737 MAX z 2. září na 1. říjen.
Federální úřad pro civilní letectví FAA oznámil 26. června, že má výhrady k softwaru, který předložil Boeing k recertifikaci, a vrátil software k úpravám. Na dodatečných změnách bude Boeing podle odhadů pracovat 3 měsíce.
Žádný formální termín návratu 737 MAX do provozu neexistuje. Nejprve se vrátí 737 MAX do vzduchu v USA a teprve poté v dalších zemích, a to v závislosti na rozhodnutí místních regulátorů. Belgický regulátor přitom nedávno rozhodl zakázat vstup 737 MAX do vzdušného prostoru země do 30. prosince. (Foto: vox.com, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS