Federální úřad pro letectví odhalil při testování 737 MAX další potenciální riziko

  • 2019-06-29 17:00

Federální úřad pro letectví FAA (Federal Aviation Administration) oznámil, že během recertifikačního procesu letadla 737 MAX bylo v systému řízení Boeingů 737 MAX nalezeno další potenciální riziko. Boeing bude muset problém vyřešit, aby se letadla mohla vrátit do provozu. Letadla 737 MAX byla uzemněna 13. března po dvou katastrofách tohoto typu.

Podle zdrojů Aviation Week byl problém odhalen během simulátorových testů. Během nich měli piloti FAA údajně problém udržet letoun po aktivaci systému MCAS pod kontrolou. Právě systém MCAS zůstává hlavním podezřelým v probíhajícím vyšetřování katastrof letadla 737 MAX Lion Air a Ethipian. Zdá se, že problémem je pomalá odezva elektrického ovládání trimu (electric trim switches). Zatím se nevyjasnilo, zda bude nutná úprava hardwaru nebo lze problém vyřešit softwarovou úpravou. Boeing nazval zjištění FAA „dodatečným požadavkem FAA“ a věří, že bude vyřešen softwarovou úpravou zahrnutou do úpravy MCAS. Toto zjištění může recertifikaci Boeingů 737 MAX dále zpozdit.

Mezinárodní organizace pro letectví IATA (International Air Transport Association) vyzvala regulátory jednotlivých zemí ke spolupráci a společnému dosažení dohody na technických požadavcích a časovém harmonogramu pro bezpečný návrat modelu 737 MAX do provozu. V současné době většina světových regulátorů odmítá automatické uznání certifikátu FAA, které bylo před katastrofou 737 MAX běžnou praxí. Regulátoři se obávají, že úřad FAA nepracoval při schválení 737 transparentním a nezávislým způsobem. (Foto: Collins Aerospace)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



Rollfree - unsigned guest (...71.174...)
2019-07-01 19:42

Lik: A divíš se? Dneska se řeší hlavně životní prostředí, takže pořádná lepidla už se nepoužívají. Místo toho to asi lepí nějakým bio-škrobem, a pak to tak vypadá.

O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2019-07-01 16:22

Mě znejisťuje ta věta:"Zatím se nevyjasnilo, zda bude nutná úprava hardwaru nebo lze problém vyřešit softwarovou úpravou." Připomíná mi to postup výrobců automatických praček, kdy zvýšení otáček při odstřeďování se dosáhlo prostou modifikací elektroniky a zvýšením otáček motoru. Vznikl tak "nový model" pračky (s vyšší cenou), ovšem zbytek pračky, dimenzovaný na nižší otáčky, zůstal nezměněn. Co na tom, že ta pračka odcházela po pěti letech...
Tak doufám, že to inženýři v Rentonu důkladně promyslí.

Rollfree - unsigned guest (...84.155...)
2019-07-01 02:09

Radim B.: B787 má FBW, kdežto B737 má klasické řízení. Ten MCAS je takový pokus o "kousek FBW", přilepeného ke klasickému řízení. Kdyby tam nebyl, tak by se taky nic nestalo, to éro lítá dobře i bez něho. Ale když už tam je, tak ho měli udělat pořádně a počítat s tím, že s tím lítají i ne moc šikovní piloti (což se bohužel stalo).

Lik - unsigned guest (...135.32...)
2019-06-30 13:12
Rozlepené konce křídel

MCAS ne jen zástupný problém. Hlavní problém jsou rozlepená kompozitová křídla.
Kus wingletu nahoru, kus dolu....
Když mám rozlepené boty - "žraloka" tak je také opravím, nebo vyhodím.

Martin - unsigned guest (...91.165...)
2019-06-29 21:46

Nejsem si jistý, jestli 787 MCAS vůbec má. U 737 MAX je to kvůli těm předsunutým motorům.

Radim B. (...185.1...)
2019-06-29 19:40

Nechápu proč ten systém MCAS nepoužijí od modernějšího B-787. Tam to je snad vyřešené, nebo NE ???

6 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details