Icelandair Group nyní řeší náhradu za své Boeingy 757 a současně novou dlouhodobou strategii. V této souvislosti uvažuje o Airbusu A321neo. Společnost, která zatím používá exkluzivně Boeingy, původně předpokládala, že letadla 757 nahradí modelem 737 MAX.
Hlavní společnost skupiny, Icelandair, měla k roku 2025 vyrůst z 33 letadel na 50 letadel, přičemž zhruba polovina z nich (26) budou Boeingy 737 MAX 8 a 9. Zbytek flotily tvoří modely 757 a 767-300.
Nově nyní zvažuje scénář s Airbusy A321neo, které by společnost provozovala současně s Boeingy 737 MAX. Podle vyjádření společnosti je na stole také scénář přechodu exkluzivně na Airbusy. Icelandair má nyní 6 letadel 737 MAX, z nichž polovinu převzal v březnu, tj. krátce před jejich uzemněním. Společnost odhaduje, že jejich uzemnění představovalo za kvartál náklady 3 mil. USD.
Společnost pracuje s kvartální ztrátou 68,5 mil. USD, což je zhoršení o 57 % proti srovnatelnému období loňského roku. Čistá ztráta poklesla dokonce o 60 % a dosáhla 55 mil. USD. Výnosy společnosti poklesly o 7 % na 248 mil. USD. Icelandair již zahájil dialog s Boeingem o kompenzacích za uzemnění MAXů. Z tohoto hlediska nelze vyloučit, že scénář úplného přechodu na Airbusy je součástí vyjednávací taktiky. (Foto: Icelandluxury.com, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS