Předlužený Norwegian se jako první společnost hlásí o kompenzace za uzemnění 737 MAX. Norwegian jich má 18 a požaduje po Boeingu 800 tis. USD/den. Tato částka je na první pohled nerealistická a odráží zoufalou hospodářskou situaci společnosti.
Společnost vloni trpěla problémy motorů Rolls Royce Trent 1000, kvůli kterým nemohla plně využívat své Dreamlinery. Poté přišla nucená odstávka 737 MAX v íránském Shirazu a nyní společnosti zahálí celá flotila 737 MAX. Zdálo by se, že zadluženou společnost posílají ke dnu nešťastné náhody. Skutečným problém však je, že společnost nemá žádné rezervy na žádnou mimořádnou situaci.
V letošním roce se ztráty společnosti odhadují na 3 mld. NKR (HSBC), v příštím roce se mají snížit na 1,1 mld. NKR.
Paradoxně právě na uzemnění 737 MAX může Norwegian vydělat a může to pro něj znamenat i záchranu, a to hned z několika důvodů:
Pokud tedy Norwegian Air využije těchto možností, může dosáhnout vyšších než plánovaných úspor, což by zlepšilo postoj akcionářů ke společnosti. Nepředpokládáme přitom, že Norwegian může realisticky dosáhnout takové kompenzace od Boeingu, která by měla podstatnější vliv na hospodaření společnosti.
Bude zajímavé sledovat, jakou cestou se Norwegian vydá. Zatím firma nasazuje na některé linky, které měl obsluhovat 737 MAX, Dreamlinery. To se nemusí ukázat jako nejlepší cesta k přežití. (Foto: Norwegian Air, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS