Airbus bude podporovat a propagovat A380 „z druhé ruky“

  • 2019-03-18 08:00

S ukončením výroby Airbusů A380 v roce 2021 a rozhodnutím některých operátorů urychlit náhradu A380 vzniká potřeba – ale také příležitost – budovat sekundární trh těchto letadel. Po opatrném začátku, který odstartovalo předání několika letadel do šrotu a jediného stroje ke společnosti Hi Fly, začíná perspektiva sekundárního trhu vypadat nyní nadějně. Na trh se totiž kromě letadel Singapore Airlines dostane také až pět A380, které Air France postupně vrátí leasingovým společnostem a šest A380, kterých se chce zbavit Lufthansa.

Pokud jde o potenciální zájemce, často se mluví o British Airways, které již vyjádřily opatrný zájem. British Airways by A380 mohly vykrýt kapacitní potřeby po vyřazovaných 747 a před příchodem letadel, jako je 777X. A protože na druhotném trhu bude více letadel, pořizovací cena může být velmi atraktivní a provozní náklady menší, než by představovalo prodloužení služby 747. Svou roli v rozhodování hraje také oblíbenost A380 u cestujících.

Hi Fly má již svůj A380 na letošek vyprodán až do konce letní sezóny. Kromě sezónní výpomoci je část poptávky vyvolána potřebou zaskočit za letadla 787 postižená dlouhotrvajícími problémy motorů Rolls Royce Trent 1000.

Hi Fly byla od začátku silně podporována Airbusem, který letadlu poskytl servisní služby a další druhy pomoci. To je zároveň pozitivní signál dalším potenciálním zájemcům, že Airbus se stará. (Foto: Airbus)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details