Zkušební piloti a odborný personál evropská agentury pro bezpečnost letectví (EASA) zahájili zkušební lety v rámci certifikačních zkoušek ruského letadla MC-21. Certifikace by měla být dokončena příští rok.
Irkut v tuto chvíli eviduje 175 pevných zakázek. Výrobce by chtěl dosáhnout roční produkce 100 strojů. V roce 2022 by měla být výroba lokalizována z 97 %, tj. nezávislá na dodávce kritických komponent ze západu.
V březnu se do zkušebního programu zapojí třetí prototyp a čtvrtý se nyní vyrábí v Irkutsku. Tam také probíhají přípravy pro přechod od výroby prototypů k sériové produkci. Koncem letošního roku by měl být dodán ke zkouškám na MC-21 také domácí motor PD-14. První letadla budou dodána s motory Pratt&Whitney PW1400G, kterými jsou nyní také vybaveny všechny tři prototypy. První letadla s motory PW1400G dostane jako zahajovací zákazník z objednávky 50 ks společnost Aeroflot, a to v roce 2020.
S cenou MC-21-300 okolo 96,1 mil. USD bude letoun o 15 až 20 % levnější než 737 MAX 8 (162 cestujících) nebo A320neo (165 cestujících). První zákazníci však získají letadlo za zaváděcí cenu, tj. s podstatnou slevou. Soudí se, že Aeroflot jako zahajovací zákazník získá letadla se slevou min. 50 % proti katalogové ceně.
V srpnu se MC-21 ukáže veřejnosti na letových ukázkách na letecké show MAKS-2019 v Ramenskoje. (Foto: Irkut)
MC nebo MS ?
CCCP nebo SSSR ?
Ale za CCCP jsem na hodinách ruštiny dostával pohlavky.
Je to prostě MS 21- Irkut a to přesto, že je na trupu napsáno něco jinýho.
2 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Oficialni oznaceni v latince je MC-21. Takze je to proste MC-21. https://uacrussia.ru/en/aircraft/lineup/civil/