Boeing chce letos zvýšit výrobu o 12% a vyrobit až 905 letadel. Úzkým hrdlem jsou motory pro 737.

  • 2019-02-04 13:00

Poté, co Boeing v loňském roce dosáhl rekordních dodávek 806 letadel, hledá nyní cesty dalšího zvýšení produkce. Letos plánuje dodat 895 až 905 letadel, tj až o 12 % proti rekordnímu roku 2018. Přitom nejspíš ani to nemusí stačit k obhajobě světového prvenství ve výrobě letadel.

Pro splnění svých cílů Boeing přijal v loňském roce do zaměstnání 34 000 zaměstnanců a počet zaměstnanců stoupl také u hlavních subdodavatelů. Letos závod v North Charleston přijme dalších několik stovek zaměstnanců pro program 787.

Konkrétně u modelu 787 chce Boeing dosáhnout od 2. kvartálu výrobního tempa 14 letadel měsíčně, tj. o 2 letadla měsíčně více, než byl výkon koncem loňského roku. Pro srovnání, Airbus se svým A350 XWB dosáhl vloni produkce 10 ks měsíčně a letos se bude rovněž snažit produkci zvýšit, příp. i na úkor A330neo a A380.

Z hlediska profitability se ukazuje, že Boeing 787-8 nebude nikdy profitabilní a naopak naději na zotavení přináší model 787-10, který je výrobně dokonce levnější než 787-9. Odhaduje se, že letos Boeing vyrobí jen 10 787-8, zato 120 787-9 a 34 787-10.

Největší část produkce (i zisku) připadá na rodinu 737. Úzkým hrdlem jejich výroby není ani tak kapacita závodu v Rentonu, ale především nedostatek motorů LEAP od CFM International. Dennis Muilenburg, CEO společnosti Boeing, prohlásil, že specialisté Boeingu pracují nyní s CFM International na možnostech zvýšit dodávky motorů tak, aby mohlo být vyrobeno až 57 letadel 737 měsíčně. (Foto: Seattle Times, Aviation International News, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details