Horký podzim Ryanairu

  • 2018-10-18 16:00

Minulý týden se prezidenti Evropské asociace pilotů setkali ve Vídni a konstatovali, že ohlášené uzavření bází Ryanairu v Eindhovenu a Brémách a snížení stavů základny v Holandsku je agresivním krokem ze strany Ryanairu, který jen dále zhorší již tak vyostřené vztahy mezi managementem a zaměstnanci. Uvedli, že některými skupinami je uzavření základen chápáno jako odveta za prosazování odůvodněných zájmů zaměstnanců a ve své podstatě přijímano jako vyhlášení války. Prezident asociace Dirk Polloczek vyzval management Ryanairu, aby změnil svůj konfrontační a kontraproduktivní přístup. Podobné vyhlášení zaznělo i od Martina Lochera, prezidenta odborů Vereinigung Cockpit (VC) a Arthura van den Hudding, prezidenta Holandské asociace pilotů VNV. Zdá se jasné, že pokud budou báze 5.11. skutečně uzavřeny, velmi pravděpodobně to otřese fungováním celé sítě Ryanairu. Ryanair před několika dny snížil odhad svých hospodářských výsledků na tento rok o 12 %. Příští rok končí manažerský kontrakt kontroverzního šéfa aerolinek Michaela O´Learyho a je otázka, zda v dané situaci budou mít obě strany zájem na jeho prodloužení.


Article photographs


Related photos


Comments



Jarda - unsigned guest (...143.232...)
2018-10-20 09:42

Dominik: Uzavřete báze přece neznamená zrušení letů a uvolnění kapacit pro konkurenci. Jen se let operuje odjinud a je jinak naplánován.
Takových přesunu bazí už v historii bylo a lety zůstaly.. I u té konkurence.

MichalC (...17.10...)
2018-10-19 09:48
Ryanair vs všichni

Obávám se, že jde o jasné manažerské selhání. Není dobře možné zároveň válčit s odbory, cestujícími, být ve sporu s Evropskou komisí, službami řízení letového provozu, retroaktivně měnit smluvní podmínky přepravy a útočit na každého okolo...akcionáři to mohou tolerovat, pokud jsou výsledky. A zákazníci pokud Ryanair létá spolehlivě a za dobré peníze. Ale pokud to vede ke snížení výhledu výsledků o 12%, akcionářům může dojít trpělivost. Důvěru cestujících mohou zase podminovat stávky nebo i jen jejich riziko. Zavírání bází samo o sobě může být racionální, protože Ryanair prostě musí být nákladově efektivní. Ale to už dnes asi jen málokoho zajímá.

Dominik - unsigned guest (...135.106...)
2018-10-18 20:22
Ryanair vs personál

Nejde mi do hlavy, proč Ryanair zavírá báze a přitom chce rozšiřovat letku k 600 letadlům do roku 2024. Zřejmě je to zastrašovací taktika, ale nejsem si jistý jak to plánují do budoucna takto praktikovat, zvláště když na tyto místa s chutí pravděpodobně skočí jiné lowcosty jako například rozpínající se Wizzair...každopádně jim přeji vše nejlepší a ať tyto problémy co nejdříve vyřeší. Je to v zájmu všech. Pilotů, palubního personálu a především i nás cestujících.

3 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details