Náhradu dosluhujících 45 letounů McDonnell Douglas MD-80 řeší American Airlines, přičemž nejvhodnějším typem shledávají A319. Airbus SE však A319 aktivně nenabízí, neboť preferuje výrobu a prodej větších a populárnějších A320 a A321. Proto prakticky jedinou možností zůstávají starší A319-100 „z druhé ruky“. Pro A319 mluví zejména fakt, že American dnes provozuje již 125 A319-100 a tato letadla nejsou kapacitně příliš vzdálená od MD-80. Kromě A319 má American ještě 48 A320, 219 A321 a objednáno dalších 100 A321neo. Flotila American Airlines čítá asi 950 strojů. Společnost plánuje vyřadit všech 35 MD-83 a 10 MD-82 do konce roku 2019. MD-80 společnosti obsluhují 1286 letů s celkovou kapacitou 180 tis. sedadel týdně.
autor: Michalc
By si jeden myslel, že při objednávce na 45 kousků něčeho, co existuje a dá se to vyrobit bez nutnosti vývoje, výrobce řekne "ano, máme". Ovšem v EU vládne socialismus, takže "nemáme, ptejte se" (nejlépe jinde).
2 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Není vždy je snadné zastávat se EU, v tomto případě je však přístup Airbus SE asi pochopitelný. Firma je zavalena objednávkami na léta dopředu a její marže při prodeji A319 je významně nižší než při prodeji populárnějšího A320. Tj. rozdíl v tržní ceně A320 a A319 je větší než ve výrobních nákladech. Ostatně není to jenom politika Airbus SE - zkuste pořídit Embraer 175, byť i olétaný. Přesně ze stejných důvodů Embrear tlačí na trh letadla s vyšší kapacitou. Totéž Bombardier s CSeries.
Dalším důvodem je, že zařazením CSeries do portfolia by došlo ke kanibalizaci s A319. Takže podle všeho je A319 definitivně mrtvý, byť trhem bude jistě poptáván.