Singapore Airlines neprodlouží pronájem svého prvního Airbusu A380. Stroj registrace 9V-SKA byl vůbec prvním dvoupatrovým airbusem na linkách s cestujícími. Pronájem končí v říjnu příštího roku. Pokud se tedy nenajde jiný zájemce, čeká letoun nejspíš likvidace. Rozhodnutí o dalších kusech ve flotile proběhne později.
Něco málo přes 10 let
Kolik to má vůbec let?? Nějak brzo začíná šrotače A380 .
To je bláznivý, ještě pamatuju jak se ve všech encyklopediích o tom rozepisovali jako letadlo budoucnosti, měli tam nákresy (se třemi patry - vč. restaurace) a teď už je tu první A380ka, která půjde na likvidaci.
Co to je za blbost s téma kabelama ?
První velká prohlídka u letadla neni rozhodne za 10 let. Ze by výrobce mlzil pred zákazníky ? Těžko ...
jakubv: A to ti zákazníci nevěděly?
Aby se u A380 ušetřilo na hmotnosti, tak jsou třeba kabely z hliníku místo mědi a tak při první velké údržbě by se to mělo vyměnit, a to bude taková cena, že to nikdo nebude chtít dělat. Takže se brzy dočkáme v americké poušti řady odstavených A380...
Éra čtyřmotorových obrů se chtě nechtě schyluje ke konci. Na A380 objednávky napřibývají, naopak se začínají redukovat - leasingovka Amedeo svých 20 kusů zrušila, Qantas potvrdil že zbytek objednávky nepřevezme, Virgin ji sice nezrušil ale nijak na ni nespěchá. Osobně pochybuji, že by to nějak změnil program A380neo. A i u boeingova 747-8 to není o moc lepší.
Bohuzel to vypada, ze A380/B747 ztraci v leteckem podnikani pomalu perspektivu. Pocet objednavek na pristi leta hovori za vse...
Je to jedna z tech prvnich, kde je spousta nedorazu. Navic se zda, ze je to pro ne moc velky letadlo (jako ostatne pro kohokoliv krome Emirates).
13 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Je vážně škoda že má A380 jít tak brzo do šrotu, já si tohle letadlo a celkově Airbus docela oblíbil .
Nechápu proč ta jejich elektronika má tak malou životnost. I když jestli ta elektronika po těch deseti letech vypadá jak můj starý počítač tak se jim moc nedivím.