Evropská Komise zahájila rozhovory s makedonskou vládou s cílem nechat si objasnit kontroverzní dotační program, který měl za cíl přilákat nové dopravce a linky na hlavní letiště v zemi, Skopje. V roce 2013 tamní vláda uzavřela tříletý kontrakt s maďarským Wizz Airem, který společnosti zaručuje každoroční podporu ve výši ekvivalentu pěti milionů Euro, díky kterému maďarský dopravce v uvedeném období vytvořil ve Skopji svou bázi a rozlétal celkem 21 přímých linek z makedonského hlavního města. V rámci tohoto schématu Wizz Air zahájil koncem března také lety do Bratislavy. Dotační program byl kritizován okolními letišti v regionu, nejhlasitějším kritikem bylo letiště Priština a bylo to zmíněné letiště v Kosovu, které apelovalo na evropské instituce, aby situaci prošetřily. Mluvčí Komise potvrdil počátkem měsíce začátek rozhovorů s makedonskou vládou o dané problematice - i když není Makedonie členem EU, je členem ECAA (European Common Aviation Area), která je řízena legislativou Evropské Komise. Makedonský ministr dopravy na obranu dotačního schématu prohlásil, že celý program byl v minulosti vytvořen tak, aby evropské legislativě v oblasti státní pomoci a podpory v oblasti civilního letectví vyhovoval a nepřipustil tak v tomto směru pochybení
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS