Foto: archiv Petra Popeláře
Článek uvádí též v současnosti připravovanou verzi Boeingu 747, která nese oficiální označení B747-8, nikoli -800. Číslovka „8“ má charakterizovat v případě osobní verze -8I (Intercontinental) dolet v tis. mil, zatímco v případě nákladní verze -8F dolet v tis. km. Úvodní vzlet této verze se uskutečnil 8. února 2010.Zajímavé údaje lze zjistit z přílohy Typového osvědčení (tzv. Type Certificate Data Sheet) č. A20WE, kterou pro Boeing 747-100 vydal americký úřad FAA 30.12.1969 a která byla a je průběžně rozšiřována a doplňována o další existující verze „Jumba“. Kromě mnoha různých technických informací jsou v tomto dokumentu uvedeny i maximální certifikované (povolené) konfigurace kabin jednotlivých verzí a to následovně:
- B747-100, -200, -200B, -200C, -200SR: 550 cestujících za podmínky aktivovaných 5 párů východů „Typu A“ (standardní vstupní dveře), respektive 440 cestujících při aktivovaných 4 párech východů „Typu A“,
- B747-300: 660, resp. 550 cestujících za stejných podmínek (viz výše)
- B747-400: 660 cestujících
- B747-400F (freighter): 6 cestujících na horní palubě
- B747-400SF (Special Freighter, též značený jako B747-400BCF – Boeing Converted Freighter): 19 osob, včetně doprovodu nákladu, na horní palubě.
Vazeny bubaku, je temer zabavne cist Vase chabe poznamky na adresu "Japoka" o jeho aroganci atd., o sebeprezentaci jinych, (ne)toleranci a o lidech maleho kalibru, ovsem pokud Vam to reknu tzv. 'po lopate', vy jste se vyjadril k odbornemu clanku p. Cvrkala drive nez Japoko. Takze asi tolik k te sebeprezentaci a toleranci. To, ze jste "trouba a odborne informace jsou Vam burt" - jak sam pisete - je zcela nepodstatne, protoze nejste jediny, kdo planes.cz navstevuje a tento server neexistuje jen pro Vasi malickost. Pokud se Vam odborne clanky nelibi a nezajimaji Vas, tak je nectete a hlavne se k nim nevyjadrujte! Takze ano, Vas ded mel pravdu - nejnebezpecni jsou opravdu lide maleho kalibru. Coz jste sice asi - jak tedy pisete - konecne pochopil, ale pouceni si z toho bohuzel nevzal a zustal jen malym "bubakem".
Prosim doplnte serii B747 o verzi B 747-400 ERF,- podle me zkusenosti vubec nejlepsi B 747 , ktery jsem mel tu cest doposud pilotovat. Dekuji.
Ano, jedná se o standardní východy na hlavní palubě.
Tome, ono to vychazi +\- stejne. Bud mas levnou hodinu a platis motohodiny nebo platis od vzletu do pristani. Ono tech 10-15min zaplatis tak jako tak.
Ja si nestezuji, jen jsem konstatoval, jak clovek vubec nepremysli.
V článku se píše o 4/5 párech východů. To jsou myšleny jen východy na spodním podlaží? Protože u ANA na snímku je vidět 6 dveří, PANAM má 5 dveří, žádné v 1.patře. Díky
Možná bych zapřemýšlel nad výběrem letecké školy.. :-)
Nojo, ja uplne zapomnel na to, ze i ve skole musim platit uz za popojizdeni a motorovou zkousku a i tento cas si pisi do hodin. Takze nakonec ten prvni let vykonala obe letadla. ;-)
Vlastně ta B747 z hlediska leteckých předpisů udělala let, i když se neodlepila od zamě.. :-)
viz. malá citace z předpisu:
Doba letu (Flight time):
Celková doba od okamžiku, kdy se dá letadlo poprvé do pohybu s cílem vzletět, do okamžiku, kdy naposled zastaví na konci tohoto letu.
A stejně je to nejhezčí dopravní letadlo na světě (i když každé letadlo je vlastně nádherné).. :-)
No aby se někteří nepotento. Vůbec mi nevadí, že někdo napíše upřesněňující informace, ono klikrát i všelijaké (plo)oficiální zdroje se v mnohém liší. A vyřizování si účtů a vzájemných antipatií v diskusích pod články je ostudné a nedůstojné. Tak.
28 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
...mít poslední slovo...zadupat do srágor...poplivat...a bum ho do čumáku...a jenom já já já mám pravdu...jájínkové...čech si dělá srandu ze života...a z jájínků :-)...pánbů zaplať, že takoví eště existujou...