První letový den Jet2 - exkluzivní reportáž pro Planes.cz

Ve středu 12. února vstoupil na silný "low cost" trh dopravce Jet2, na něhož jsme Vás poprvé upozornili v novince ze dne 20.01. Jet2 je dceřinnou společností Dart Group PLC a jeho název je vlastně obchodním jménem Channel Express (Air Services) Limited, která je provozovatelem letadel Jet2. Jet2 létá také své linky pod dvoupísmenným kódem Channel Express - LS. Pro letošek jsou ve flotile čtyři B737-300, v příštím roce se letadlový park rozšíří na šest kusů. Jet2 si vybral za svou domovskou základnu centrum regionu Yorkshire - letiště Leeds Bradford, odkud zatím žadný ,,low cost,, dopravce nelétal. V říjnu minulého roku společnost oslovila potenciální cestující z regionu Yorkshire v anketě, týkající se preferovaných destinací, kam by lidé chtěli létat. To napomohlo k vytvoření sítě linek a frekvencí letů. Jet2 začne létat do dvou destinací ze tří, které se umístily v oblíbenosti na prvních místech. Jen pro připomenutí: pro letošení rok se počítá s linkami do Amsterdamu (od 14.02.), Barcelony (27.03.), Malagy (05.04.), Nice (08.04.), Palma de Mallorca (08.04.), Bergama (11.04.) a Alicante (12.04.).

První na řadu přišel tedy 12.02. Amsterdam. Boeing 737-377 registrace G-CELS se vydal na let z Leedsu ve středu ráno s přibližně hodinovým zpožděním, které bylo způsobeno špatným počasím v Amsterdamu, kde již od rána panovala mlha a tudíž byla snížena kapacita příletů a letadla směřující do Amsterdamu dostávala dlouhé SLOTy (vymezený čas odletu). Amsterdam Schiphol přivítal letadlo Jet2 při prvním letu u nejbližšího východu D4, takže cestující nemuseli absolvovat z odbavení dlouhou cestu, která je jinak na velkých letištích obvyklá.

Již před příletem pracovníci letiště vyzdobili vstup do východu stojanem s balónky.

Ve východu pak byla umístěna symbolická uvítací cedule a další reklamní stojany s balónky v prostoru pro trhání palubních vstupenek, kde byla též natažena červená páska.

Krátce po 10. hodině se již z částečně rozpuštěné mlhy vynořil stříbrno - červený Boeing a zamířil na stojánku.

Na palubě bylo kromě normálních cestujících i vedení Jet2 a novináři. Ti se po příletu odebrali do odletového východu, kde výkonný ředitel společnosti, pan Philip Meeson, slavnostně přestřihl pásku. Dle jeho slov si Jet2 vybral pro začátek svých linek záměrně Amsterdam, který kvůli své výhodné poloze má sloužit anglickým cestujícím jako brána do Evropy. Naopak Leeds Bradford se snaží prezentovat jako brána do severní Anglie. Do hodiny se cestující dostanou do měst Manchester, Doncaster, Halifax, Harrogate, Hull, Huddersfield, Sheffield a York, do dvou hodin cesty je v dosahu Newcastle. Lety do Amsterdamu se setkaly s velmi kladnou odezvou a vytíženost letadel Jet2 se pohybuje v únoru již na velmi slušných 70%. Pan Meeson vidí budoucnost společnosti velmi pozitivně a zejména zdůraznil exkluzivitu Jet2 v regionu, kde ,,low cost,, dopravce zatím chyběl. To se však může brzo změnit. V Leedsu se totiž připravuje na zahájení letů i nová společnost - Planet Air, jejímiž zakladateli jsou bratři Firthové, pracující již přes třicet let v cestovním ruchu . Planet Air se chce specializovat na přepravu cestujících do letovisek, kde je velká koncentrace nemovitostí, vlastněných britskými občany. Tím chce oslovit především tuto klientelu. S B737-400 se plánuje od 11. dubna zahájení letů do Malagy, Fara, Alicante a Tenerife. Očekávané ceny letenek, které by měly začínat na 45 GBP u linek do Malagy a Fara a na 69 GBP u linek na Tenerife, jsou sice v průměrném porovnání s cenami letenek Jet2 vyšší, ale ve srovnání s ostatními dopravci vycházejí stále levněji.

Vraťme se však do Amsterdamu. Jet2 zde využívá služeb handlingového partnera Aviapartner, který provádí kompletní odbavení včetně vytlačování letadla ze stojánky.

Kabina letadla překvapí pohodlnými koženými sedačky, celkové šedé zbarvení interiéru letadla působí též velmi decentně.

Pokud cestující požaduje na palubě letadla občerstvení (k dispozici jsou káva, čaj, alkoholické i nealkoholické nápoje a sandviče), musí za něj jak to u ,,low cost,, dopravců bývá, platit hotově. Ceny jsou o trochu vyšší než v obchodech, přesto si většina cestujících ráda za občerstvení na palubě připlatí. Výjimkou byl první let, kde byly všem cestujícím poskytovány nápoje zdarma. Na palubě je i bezcelní prodej cigaret, alkoholu, parfémů a dalšího zboží, zde jsou však ceny většinou podstatně vyšší než v bezcelních obchodech na letištích.

Prvním letem Amsterdam - Leeds cestovalo 50 cestujících, opět z velké části novinářů a představitelů Jet2. Letoun byl v Leedsu zaveden na stojánku bez nástupního mostu, tudíž výstup cestujících probíhal po schodech místní odbavovací firmy Servisair.

Večerní let Leeds - Amsterdam již probíhal bez sváteční příchuti zahájení činnosti nové společnosti. Přesto měli majitelé Jet2 jistě radost, neboť na palubě byla tentokráte již více než stovka plně platících cestujících. Odbavovací přepážky Jet2 v Leedsu se na první pohled od ostatních odlišují červeným kobercem. Jestli byl položen jen u příležitosti prvního dne činnosti, nebo bude-li opticky zpříjemňovat odbavení i v následujících dnech, se nám nepodařilo zjistit.

Druhý let Jet2, LS205 byl již připraven k odletu načas a v 1820 proběhlo vytlačení letadla ze stojánky.

Po 45ti minutovém letu přistál Boeing 737 (opět G-CELS) ve 2015 místního času na letišti v Amsterdamu, kde byl připraven ke svému dnešnímu druhému letu Amsterdam - Leeds, odlétajícímu ve 2115.
Author: DV



Related categories

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details