Volga Dnepr hodlá investovat

Ruský nákladní dopravce Volga Dnepr, který se specializuje na přepravu nadměrných a speciálních nákladů, zaznamenal v roce 2002 další zvýšení svých tržeb. Příjmy společnosti v oblasti přepravy nákladů v roce 2002 dosáhly 184 miliónů USD, z nichž 90 % připadá na přepravu zboží letadly Antonov 124 -100 Ruslan. Těch má společnost ve flotile devět, desátý má získat v tomto roce za cenu pouhých 30 miliónů USD. Letoun bude mít jeden z již vyrobených trupů, který se nachází v továrně Aviastar v Uljanovsku. Volga Dnepr se však zasazuje především o znovuobnovení výroby letounů Antonov 124 v uljanovské továrně. Proto chce založit skupinu investorů a leteckých společností, které by finančně zaštítily rentabilitu výroby. Projekt výroby nových Ruslanů může být životaschopný pouze v případě výroby alespoň padesáti letadel v hodnotě 3 miliard USD. Nový Ruslan v hodnotě 60-70 miliónů USD by měl mít zvýšenou maximální váhu pojmutého nákladu ze současných 120 na 150 tun a tišší a výkonější motory ZMKB Progress D-18T. Letadlo může být vybaveno i západní avionikou a motory Rolls Royce nebo General Electric. V tomto případě by se cena letadla pohybovala okolo 100 miliónů USD. Prezident Volgy Dnepr Alexej Isajkin předpokládá kvůli nízké ceně potenciální zájem společností o nový Ruslan, neboť je téměř o polovinu levnější než 130 miliónů USD stojící Boeing C-17 stejné kategorie. Volga Dnepr zvýšila svůj obrat zejména díky letům pro OSN, spojeným s operacemi v Afganistánu a oživením leteckého trhu v USA. Pro firmu Lockheed přepravuje například citlivé satelity mezi Denverem a Cape Canaveral, u naftařských společností je zas oblíbená pro přepravu těžkého a drahého zařízení, jednodušší a bezpečnější než po zemi a lodí, kdy je potřeba zařízení rozebrat. Za poslední rok byl Antonov 124 jen v Praze 30x a i na dalších evropských letištích je častým návštěvníkem. Na menší náklady se používá Iljušin 76, který si Volga Dnepr půjčuje od Trans Avia Export poté, co její jediný stroj byl zničen při vichřici na ostrově Guam. Pro nepravidelnou přepravu cestujících jsou ve flotile tři Jaky 40, dva z nich v konfiguraci pro 36 cestujících a jeden ve VIP úpravě s 12 sedadly.

Další aktivitou má být založení nákladního dopravce s dvěmi Boeingy 747-400, který by měl zahájit lety v září 2003. Bude se jednat o společný podnik se západoevropskými investory. Páteří provozu budou pravidelné a nepravidelné nákladní lety mezi Čínou a Evropou.

Author: DV



Related categories

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details