Byly doby, kdy ČSA létaly běžně přes rovník na jižní polokouli na pravidelných linkách. Poprvé překročilo letadlo ČSA rovník 14.srpna 1960 při zahajovacím letu na lince do indonézské Jakarty. Nejprve létaly do Jakarty Tu-104A s mezipřistáními na letištích Cairo, Bombay, Rangoon, Phnom-Penh, Singapur. Později letadla IL-62 a počet mezipřistání se podstatně snížil. Linka do Jakarty se však už řadu let nelétá, a tak se letadlo ČSA dostane přes rovník jen při speciálních letech.
Informační tabule v Praze |
V kabině A310-325 OK-YAD |
V 8 hodin ráno dostáváme snídani |
Letíme již téměř 9 hod. v úplné tmě, a v 10:15 ohlásil kapitán přelet rovníku. Chtěl jsem si tento okamžik pořádně užít, hodně jsem se na něj těšil. Rád bych alespoň trochu šampaňského, vždyť kdysi na lodích se cestující, poprvé překračující rovník, házeli do bazénu k poctě boha Neptuna, k čemuž pak dostali šampaňské i certifikát o překročení rovníku. Dnes už je jiná doba a tak klidně a nerušeně letíme dál a začíná svítat. Z mraků jsme vypadli už na dohled jihoamerického pobřeží u města Fortalezy. Po přeletu města plného mrakodrapů, kde žije 2,5 mil. obyvatel, přistáváme načas po letu dlouhém 09:41 hod. na letišti Pinto Martins (FOR/SBFZ) na dráhu 13/31, letištní budovy máme po pravé ruce. Je 11 hod. SEČ, ale tady je o pět hodin méně, tedy šest hodin ráno. Vystupujeme tunelem do haly a ihned v tunelu máme pocit, že jsme v prádelně, vítá nás vedro a vlhko.
Fortaleza Pinto Martins Intl. |
EMB-120 PT-SLC OceanAir, výr. číslo 120094 |
Informační tabule na letišti Fortaleza |
A310 OK-YAD ve Fortaleze |
DC 8-63F PR-SKM Skymaster, výr. číslo 46137/527 |
Fortaleza po startu |
Na airshow sledujeme přelet rovníku |
Brazilská večeře je nám servírována nad Španělskem |
tak už to je ok:))) ale bylo to hezký:)))
Haha! A co treba Mrija? Alespon by to z casti napravilo problem s relativne nizkym poctem tun carga prochazejici Ruzyni. Ted mi ale dosel e-mail, ze to na webu CSA opravili. Jdu se podivat, zda mi rekli pravdu.
třeba to je pravda :))) co takhle A380?.))
No vidis, a ja tady kecam o nejakych miniaturnich A-tristatricitek! Ale 747-500 - to uz se ale hodne predbihaji! Chtel jsem je na to upozornit e-mailem ale nejak to neproslo. Doufam ze to brzy napraveji.
http://www.csa.cz/cs/czechia/cz\_cestujici/cz\_paluba/letadlovaflotila.htm
Chtělo by to dopsat celé, čtenáři by jistě uvítali i pohled druhého člověka.;-)
Letos jsem byl s CK Eximtours na Kubě. Z Prahy jsme odletěli též A-310 Frýdek Místek dne 2.4. Cestou jsme absolvovali mezipřistání v Madridu , kde jsme strávili cca 3 hodiny.V průběhu této pauzy došlo k dotankování letadla a výměně posádky. Tato pauza byla docela šílená , neboť nám nebylo umožněno opustit letadlo. Celou pauzu byla klimatizace mimo provoz a přežít bylo docela utrpení. Na Kubu jsme doletěli s cca hodinovým zpožděním.V tuto dobu se na letišti ve Varaderu nenacházelo žádné další letadlo.Při vstupu do haly jsme dostali závan pravého tropického skleníku. Pasové odbavení probíhalo po "bolševicku". Soudruh policista dobu koukal do pasu , dobu na obličej a dobu pohledem do papírů (a čtením referencí ??).Při cestě zpět se na letišti nacházelo letadlo ATR místní charterové letecké společnosti.Bohužel pravý nápor , kdy sem mířilo cca 12 letadel z Kanady a 5 letadel z Evropy se odehrával až ve večerních hodinách. (náš odlet byl dopoledne).Při letu zpět se již naštěstí letělo bez mezipřistání a tak za cca 9,5 hodiny jsme přistáli v Ruzyni. Při obou cestách nám byly promítnuty dva filmy mizerné kvality.Při obou cestách jsme letadlo opouštěli dost nasyceni vším možným. Přístup po
Diky za paradni clanek! Take moc rad vzpominam na dlouhe lety v Airbusu CSA - mezi Singapurem a Prahou. I kdyz na teto trase letadlo (v te dobe jen OK-WAA a OK-WAB) nikdy rovnik nepreletlo, jednalo se o skvelem spojeni mezi Prahou a jihovychodni Azii. Mezipristani v Abu Dhabi, ci Bahrainu a pozdeji v Dubaji vzdy let prijemne rozdelili na dve snesitelne pulky (nekdy se take stavilo v BKK) a posadky se vzdy v UAE vymenili. S CSA mam na teto trase jen dobre zkusenosti a mrzi mne, ze uz se delsi dobu na tuto cast zemekouli nesoustredi. Vzdyt letaji az do Colomba, to uz je jen skok pres Bengalsky zaliv:) Nyni musim vzdy litat pres CDG, LHR nebo FRA a sedet rovnych 13 hodin v letadle je narez. Moc doufam, ze se CSA do jihovychodni azii opet vrati, treba s novejsi technikou typu A330/A350/B767/B787. Moc by me zajimalo ktery z techto kandidatu nahradi skvele ale bohuzel starnouci A310 v kratke (A330/B767?) a pak dlouhe (A350/B787?) budoucnosti.
9 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
zdravim a jen ve strucnosti,nevim do jake miry mate zkusenosti s letem CSA,dost dlouho dobu jsem pro tuto "komunistickou" spolecnost pracoval,kde stare struktury uz davno nemaji co delat,ale o tom jsem hovorit nechtel,nevim co je tak krasne na letani letadly,ktere jsou pro stredne dlouhe trasy jako napr:DXB,AUH atd. ale ne na trase SIN,BKK adalsi,jak bylo zvykem a to same plati o Fortaleze.Z vlastni zkusenosti mohu rici,ze na evropskych linkach je CSA opravdu z prednich super spolecnosti,ale na dalkovky,to je des a hruza,jelikoz letam sluzebne,tak mohu porovnavat napr:LH,KLM,SQ,MH,BA atd a to jsou opravdove spicky,nejen servisem,obcerstevnim,ale i profesionalnim vystupovanim posadky a personalu,coz u CSA ve vetsine pripadu postradam.To je ciste muj nazor a to jak v porovnani v business class,tak economy.Zdravim.