Po době, kdy jsme na brněnském letišti vídali z větších letadel pouze nákladní a charterový provoz, začalo v roce 2005 k nemalé radosti spotterů i obyvatel okolních regionů letiště ožívat. Po jarním zahájení letů nízkonákladové společnosti Ryanair do Londýna přišly od 7. listopadu na řadu také lety zaměřené více na obchodní klientelu. Společnost Cirrus Airlines ve spolupráci s Lufthansou zahájila pravidelné lety na mnichovské letiště, odkud lze pokračovat do dalších míst celé Evropy a světa.
Cirrus Airlines na linku nasazuje vrtulové stroje Dornier Do 328 a DeHavilland Canada DHC-8-100 Dash 8. Při plném obsazení se 31, respektive 36 cestujících za něco více než hodinku letu dostane do 372 km vzdáleného Mnichova, odkud mohou pokračovat do mnoha dalších destinací, z odpoledního letu například stejným strojem na letiště London City uprostřed britské metropole.
Na zahajovacím letu bylo poznat, že všem zainteresovaným stranám na úspěchu linky záleží. Přivítání se zúčastnil mimo zástupců společnosti Letiště Brno a společnosti Cirrus Airlines také pan Stanislav Juránek, hejtman Jihomoravského kraje, který linku podporuje. Dornier 328 registrace D-CIRA přilétl do mlhavého Brna s mírným zpožděním a po průjezdu slavobránou hasičské jednotky zamířil k terminálu. Po vystoupení přiletivších cestujících a přípravě stroje se první let C9 1712 po 15. hodině odlepil od dráhy 28 a zamířil k Mikulovu, Salcburku a Mnichovu. Za pár minut pronikl vrstvou oblačnosti a mnozí cestující ten den poprvé uviděli Slunce. Na konci krátkého letu si užili i pozorování současně přistávajících letadel na paralelní dráze. Po přistání na dráhu 26L se naskytne příležitost prohlédnout si cestou na odbavovací plochu pro menší stroje téměř celé letiště. Po vystoupení odveze cestující autobus k odbavení do terminálu 2.
Samotné mnichovské letiště je velmi moderní. Jeho provoz byl zahájen v roce 1992, v roce 2003 přibyl terminál 2 s kapacitou 25 milionů cestujících ročně. Letiště je vzdušné, provoz je dobře zorganizován a necítíte se zde jen malou součástkou davů cestujících. Vyhlídková terasa přístupná za 2 eura je zasklená, neumožňuje tedy kvalitní fotografování, zato se zde můžete kochat letadly nejrůznějších typů. V prostorách pro veřejnost najdete vše možné od obligátních obchodů a restaurací přes vlastní letištní pivovar či informační centrum v magnetickém vlaku, který bude v budoucnosti automaticky dopravovat cestující do středu Mnichova. Vzdálenost 37 kilometrů urazí za 10 minut.
Bezpečnostní kontroly jsou, jak se v této době dá předpokládat, velmi důkladné. Pokud po odbavení odoláte lákadlům nákupů, přesunete se k nástupní bráně. Místo okolostojících strojů ráže Boeing 777 nebo Airbus 340-600 sice nastoupíte do autobusu a odjedete na odbavovací plochu pro menší dopravní letadla, ale večerní let strojem Dash 8-100 je neméně příjemný. Ze spotterského hlediska mu snad lze vytknout pouze podvozkové gondoly bránící v dokonalém výhledu, ale to je, jak jistě uznáte, připomínka z rodu zbytečně rýpavých. Neklesejte na mysli ani v případě, že vás u večerního odletu uvítá letuška v kabátu, rukavicích a šále. Za pár minut se budete vznášet k domovu ve vyhřátém letadle.
Nezbývá než poděkovat společnosti Cirrus Airlines za dokonalý servis a pracovníkům brněnského letiště za přivádění nových dopravců i vše ostatní. Přejeme této nové lince mnoho úspěchů.
Letový řád:
z Brna do Mnichova
12345 | C9 1710/LH9471 | 05:45 | 07:10 | DHC 8-100 |
12345 | C9 1712/LH9505 | 14:40 | 15:55 | Do 328 |
7 | C9 1712/LH9505 | 18:15 | 19:40 | DHC 8-100 |
z Mnichova do Brna
12345 | C9 1711/LH9470 | 12:55 | 14:10 | Do 328 |
12345 | C9 1713/LH9504 | 21:50 | 23:20 | DHC 8-100 |
7 | C9 1713/LH9504 | 20:30 | 22:00 | DHC 8-100 |
Jo ty ceny jsou OK. A s tím bookováním...hmmm....uvidíme...
Myslim, ze ta cena odpovida...
S tim bookingem si to zkuste treba na strankach Lufthansy - po Novem roce nekoupite z Brna nic...a to mi vzhledem k soucasnemu datu neprijde normalni...
Nejnižší cena letenky pro dospělého je 4053 Kč, plus bezpečnostní a letecké taxy ve výši zhruba 2070 Kč. Zvýhodněná cena pro mládež (do 25 let věku včetně) je 3569 Kč bez letištních tax.
to sem teď někde našel myslíte že je to možný??
Nejnižší cena letenky pro dospělého je 4053 Kč, plus bezpečnostní a letecké taxy ve výši zhruba 2070 Kč. Zvýhodněná cena pro mládež (do 25 let věku včetně) je 3569 Kč bez letištních tax.
to sem teď někde našel myslíte že je to možný??
No pokud vím, tak cenu letenky kosmeticky snižovali a začíná se někde kolem +/- 3 000,-Kč. S tím bookováním nevím, ale po plánované mezisvátkové přestávce jsou zase v pravidelkách, tak nevím. Jenom bych si přál, aby se to rozlítalo, Brno prostě potřebuje nějaký kvalitní spoj. Doufám, že ČSA se svými "proti nim" plánovanými lety neuspěje a bude si vedle něj vozit svou klientelu :o)
a na kolik takovej let vyjde i se spáteční letenkou??
S tim tvrzenim, "ze to s linkou do Brna mysli vazne" bych byl opatrny vzhledem na to, ze stale nezpristupnili pro booking lety po novem roce...to znamena, ze si nejsou jisti, jestli budou pokracovat..
Moc hezky ctivy clanek a ten catering vypada moc pekne:-)I kdyz to asi za cenu ty letenky se da predpokladat...
9 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Moc hezký článek... Na jaře se chystám do Mnichova, abych zase poznal kus světa. Takže doufám, že to vyjde a Cirrus budou pořád létat. :-)