Charterem do Karibiku

Již druhou sezónu cestovní kancelář EXIM tours společně s leteckou společností ČSA létají letadly Airbus A310 chartery do Karibiku, a to na Kubu (Varadero), Isla Margarita (Porlamar) a do Brazílie (Fortaleza). Od letošní sezóny zařadili navíc Dominikánskou republiku (La Romana, A310) a od března 2006 Kapverdské ostrovy (Airbusem A321-211). Já se chci podělit o zážitky při letu z Prahy do Porlamaru a zpět.

Cesta přes Pyreneje do Madridu

S přítelkyní jsme si předem zaknihovali místa v letadle 6A a 6B u okna vlevo, takže jsme ani nechvátali u odbavení, které probíhalo z odbavovacích přepážek 181-184. Odlet z Prahy byl naplánován na 8. 2. 2006 v 8:30 hod. ráno. Od východu A3 vytlačili naše letadlo OK-YAC v 8.35 hod. a po rolování na runway 24 jsme odlétli v 8:40 hod. Netrvalo dlouho a vzlétli jsme nad husté mraky, které pokrývaly celou Prahu a západní část České republiky. Po půlhodině letu jsme dostali snídani, na obrazovkách promítali humorné scénky a hlavně mnou očekávanou airshow. Mraky ustoupily až nad Pyrenejemi, na které svítilo slunce a přímo nutilo k focení zasněžených vrcholků hor. Asi 15 minut před přistáním v Madridu na letišti Barajas se počasí vyjasnilo a při přistání na dráhu 33 se daly pořizovat hezké snímky. Let trval 2:25 hod. Letadlo narolovalo ke stojanu s rukávem, aby posádka letadla, která s námi letěla z Prahy do Madridu, vystoupila a nastoupila nová posádka, která sem přiletěla pravidelnou linkou. Letuška cestujícím palubním rozhlasem oznámila, že nebudeme vystupovat z letadla a budeme mít 50 minut přestávku na tankování paliva. Ta se však prodloužila na 2.30 hod.; nikomu nebylo oznámeno, jaká byla příčina takového zpoždění. Později jsem přes pilota zjistil, že na letišti byla nahlášena bomba a nemohlo se tankovat. Čekání v letadle jsem využil focením letadel, která přistávala nebo odlétala. Bylo opravdu z čeho vybírat, např. Lan Chile, US Airways, Aeroflot, Alitalia, SAS, Aerolineas Argentinas a samozřejmě mnoho letadel místních společností Iberia, Spanair a Air Europa.

Při pojíždění na letišti Barajas v Madridu

Ve 13.45 hod. SEČ jsme opět vzlétli, tentokrát už jihozápadním směrem na Karibik. Asi 20 minut po startu z letiště Barajas jsme dostali dlouho očekávaný oběd, který byl odložen protáhl díky zpoždění v Madridu. Televizní program v letadle se skládal ze dvou celovečerních amerických filmů Náhodný milionář a Sahara, proložených opět humornými scénkami a airshow. Asi 3x během letu prošla letuška letadlem s vodou a džusem na občerstvení. Z okénka se střídaly pohledy na Atlantský oceán zahalený pod mraky nebo se skoro jasnou oblohou. Při přeletu přes ostrov Barbados, kde byla jasná obloha, nám chybělo do cíle asi 45 minut. V 17 hod. místního času jsme přistáli na jedinou runway v Porlamaru a narolovali až k letištní budově. Místní čas byl minus 5 hodin oproti SEČ. Letuška nás během rolování po letišti informovala o tom, že jsme právě přistáli v Porlamaru, a že je právě 14 hodin místního času a venkovní teplota je 30°C. Dále nás upozornila, abychom zůstali sedět na svých místech až do úplného zastavení letadla a, abychom dbali zvýšené opatrnosti při otevírání horních schránek pro zavazadla. Protože nejsou k dispozici tzv. rukávy, byly k letadlu přistaveny schody. Na letišti jsem zaznamenal místní letecké společnosti jako Aeropostal nebo LTA. Během 10 minut po přistání jsme byli v letištní hale a u letadla už stála auta cateringu, čerpání paliva do letadla a traktůrek s vozíky na odvoz kontejnerů se zavazadly.

Oběd nad Atlantikem na letu do Porlamaru

Při zpáteční cestě jsme byli na letišti asi 2 hodiny před plánovaným odletem ve 23.10 hod. Plánovaný přílet letadla byl ve 21.40 hod., ale letadlo dosedlo na runway s čtvrthodinovým předstihem. Po obvyklé přípravě letadla na zpáteční cestu do Prahy jsme byli vyzváni k nástupu do letadla, které bylo stejné jako při cestě na Isla Margaritu: OK-YAC. Po večerním fotografování na letišti jsem nastoupil do letadla mezi posledními a s údivem zjistil, že byl stále dostatek českých novin k odběru. Vytlačování letadla začalo ve 23.05 hod. a po pomalé jízdě po hrbolaté pojížděcí dráze jsme narolovali na runway a ve 23.20 vzlétli nad rozsvícený Porlamar a dále směrem na Prahu. Protože jsme letěli proti času, tak se asi po čtyřech hodinách letu začalo rozednívat a krátce nato nám podávali studenou snídani s teplými nápoji. Televizní program v letadle během zpáteční cesty nabízel opět dva americké filmy - Krásná pokojská a Hádej kdo? - proložené opět humornými scénkami a airshow. Zpáteční cesta byla bez mezipřistání z důvodu příznivého proudění větru ze západu na východ a tím i zvýšené rychlosti letu. Před nalétnutím nad francouzské pobřeží jsme dostali teplý oběd včetně nápojů. Cesta pokračovala přes Paříž a dále okolo Frankfurtu, kde bylo skoro zataženo, směrem na Prahu přes Kralupy nad Vltavou, kde už bylo polojasno a pěkný výhled na zasněžená pole. Letadlo se postupně stáčelo na osu dráhy 24 a smog nad Prahou stále přibýval, takže focení z letadla při přistání nebylo zrovna nejkvalitnější. Po měkkém přistání a následném odbočení na pojížděcí dráhu jsme byli letuškou informování, že jsme právě přistáli v Praze a venkovní teplota je 2°C nad nulou. Poté nám popřála za cestovní kancelář EXIM tours, společnost ČSA, člena aliance Sky Team, a posádku letadla vedenou kapitánem Hladkým šťastný návrat domů. Na vystoupení z letadla jsme narolovali k východu A4.

Krátce před přistáním na cílovém letišti na Isla Margaritě

Obě cesty probíhaly k naší spokojenosti v pohodě, turbulence byly minimální a letušky pracovaly velice dobře.

Čištění letadla a doplňování pohoných hmot v Porlamaru

Author: Dušan Veleba



Related categories

Comments



Karda LBC - unsigned guest
2009-12-30 19:26
jsem to znovu

takze za 1. - SE uz jsou poddrnem, takze Ti vysi manageri zas az takovou diru do sveta neudelali.... 2. Martinsky: nevim proc, kdyz se bavime o TVS sem pletete Smart wings... 3. Dejv: jo to bejvavali casy, u kterejch je pravdepodobnost navratu bohuzel nulova...
na zaver bych jen podotkl, ze je skutecne pozde na rozsirovani dalkove flotily a udrzeni CSA pri zivote bude jeste hodne financne narocne

karda Lbc - unsigned guest
2009-07-23 00:04
To Martinsky

ja bych zrovna sky europe a jejich slavny vedeni za vzor nedaval... podivejte se kam to ti vasi mladi manageri dotahli... je jen otazkou casu kdy SE pujdou pod drn...

discount viagra - unsigned guest
2007-01-05 07:21
1dt@8etis.com

<a href%3

Dejv - unsigned guest
2006-05-30 01:21
@Tom

"OK WAA i WAB mají nálet kolem 70 000 hodin" - Diky moc za zajimavou informaci. A co tak YAC & YAD? Kde je ten zlaty cas kdyz jeste letali do SIN a BKK?! Vrateji se tam nekdy? Treba s B-787??? Jo, a clanek byl zajimavy, dekuji autorovi!

Bon-Cu - unsigned guest
2006-05-14 00:20
SkyEurope

Som sa aj cudoval ze preco je k takemuto clanku tak vela prispevkov.. uz je to jasne - prebera sa daco uplne ine ;)
Ku strate SkyEurope len tolko, ze je planovana.

Dan - unsigned guest
2006-05-10 10:26
Ekonomicke vysledky TVS

http:/ihned.cz/3-18412820-travel+service-000000\_d-4d

D.u.b - unsigned guest
2006-05-04 16:25
flamewar

No vidim ze z celkem nevineho clanku o tom jak nekdo leten na dovolenou do teplych krajin a chtel se podelit o zazitky....se strhnul docela slusny flamewar ktery s clankem ktery tu je nema vubec nic spolecneho.... A kdyz uz jsme u toho tak asi nikdo tady (jen hadam) neni odbornikem na rizeni nemale letecke spolecnosti typu (SkyEvrope, SmartWings, Travel Servis......). Takze to vsechno jsou jen spekulace a realita MUZE byt troschu jinde.... Tim nechci rict ze to co tu zaznelo neni pravda to v zadnem pripade nic mene ani nerikam ze to pravda je. Navic vynaset z techto nepodlozenych utrzkovytych zprav soudy o spolecnosti mi prijde torochu mimo....

JaNo - unsigned guest
2006-05-04 14:02
Hospodaření

Dle dostupných informací vykazuje Travel Service již od svého založení stálý zisk a utvrzovat jen může jeho fungování, neboť by jinak nebyl důvod společnost vlastněnou soukromými firmami, které dbají na své hospodaření držet a nastal by osud Fischer Air ?

Martinsky - unsigned guest
2006-05-03 19:44
To jenyk

tak ako vás prosil Lukas, proím vás aj ja -podelte sa s nami, (než zkritizujete ekonomiku skyeurope) o skvele ekonomicke vysledky ktore dosahuje spoločnosť Smartwings a o jej strategicke plany rozvoja na ktore sa možeme teiť-narast počtu lietadiel a destinacii v najbližšej dobe.ďakujeme !!!

Radek - unsigned guest
2006-05-03 15:12
Expanze??

BRATISLAVA 17. januára (SITA) - Nízkonákladový letecký prepravca SkyEurope Airlines Group dosiahol v uplynulom fiškálnom roku, ktorý sa skončil 30. septembra 2005, prevádzkové výnosy v objeme 112,7 mil. eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje vyše 2,14-násobný nárast, pričom dobré výsledky pripisuje spoločnosť nárastu počtu pasažierov....Konsolidovaná strata spoločnosti sa vo finančnom roku 2005 dostala na 28,6 mil. eur, keď rok predtým predstavovala strata 10,1 mil. eur. Spoločnosť prehĺbila aj stratu pred úrokmi a zdanením, a to takmer dva a polnásobne na 33,6 mil. eur, oproti strate 13,5 mil. eur dosiahnutej vo finančnom roku končiacom 30. septembra 2004.
V uplynulom obchodnom roku evidoval prepravca vyše 2,3-násobný nárast počtu prepravených cestujúcich na 1,728 mil..... Tak nevim, zda v tomto pripade je expanze skutecne rozumnou strategii. Vice nez zdvojnasobit pocet prepravenych osob za cenu temer ztrojnasobeni ztraty za jeden rok... no nevim, zda je to skutecne nejlepsi priklad pro podnikani. Ostatne, Swissair take expandoval az do horkeho konce.....

34 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details