Tento prototyp č.2 Boeingu 787-8 v barvách společnosti All Nippon Airways nikdy nevzlétl na komerční let. V rozmezí roků 2009 a 2011 fungoval jako testovací a certifikační letoun, který však niky neměl být ANA dodán. Po roce 2011 byl letoun uskladněn v Palmdale, California a v roce 2015 byl darován Pima Air & Space Museum v Tucsonu.
Boeing 787 Dreamliner prvý krát vzlietol pod označením ZA001 15. decembra 2009 a po odlietaní mnohých testovacích hodín získal svoj certifikát letovej spôsobilosti 26. augusta 2011. Odvtedy tento typ lieta po celom svete. Za úspechom celého projektu je prototypu lietadla s označením N787BA, ktorý od roku 2015 už spokojne odpočíva v japonskom meste Nagoya. N787BA bol symbolický darček od firmy Boeing pre Japonsko. Región mesta Nagoya sa totižto podieľa 35% na výrobe tohto skvelého lietadla a to menovite: Mitsubishi Heavy, Kawasaki Heavy a Subaru corporation. Tie vďaka lietadlu Dreamlifter dodávajú do USA krídla a časť trupu. Miesto konečného odpočinku N787BA sa aj príznačne nazýva, “FLIGHT OF DREAMS”!
Na cestě z Dubajské airshow zpět do Seattlu se první prototyp Boeingu 777-9 na několik dní zastavil ve Frankfurtu. Zde ho opouští za pochmourného počasí a vydává se zpět na Boeing Field.
První let Boeingu 747 - 8 s dočasnou registrací N5514J, který byl později dodán společnosti Korean Air jako HL7644. Doufám, že jsem nebyl svědkem prvního letu poslední civilní 747čky, která kdy byla dodána pro běžný civilní provoz. Zatím poslední je.