Simulátor Concorde, využívaný dříve British Airways. Nyní v Brooklands Museum. Plně funkční, lze objednat i hodinový výcvik s 15 minutami za řízením!
...
V sobotu 26. května 2018 nás tragicky opustil kamarád a vášnivý spotter Michal Křižka - Cruiser. Michal byl dlouholetý řídící letového provozu na ACC Praha, letadla měl však ve své duši i srdci od dětství. Za planespottingem, který ho jednou a provždy pohltil, cestoval po celém světě. Slova se těžko hledají, fotky hovoří za vše. Miroslav Jindra
Zbytek tohoto letounu byl sešrotován v roce 1995. Původně byl v Brooklands vyroben v roce 1961 jako verze Vanguard. Až začátkem sedmdesátých let byl přestavěn na nákladní verzi Merchantman. Poslední let vykonal na Štědrý den roku 1992.
Vyroben v roce 1961 pro společnost BEA jako Vickers Vanguard, kdy byl pokřtěn jménem Superb. V roce 1969 byl přestavěn na verzi Merchantman, tak sloužil pro BEA do roku 1981. Pak byl v roce 1992 prodán Hunting Aviation, pro které létal do roku 1996, kdy byl přelétnut do Brooklands.
Lochness Wellington - tento Wellington vyrobený přímo v továrně Vickers v Brooklands měl při cvičném letu 31.12.1940 poruchu a přistál na jezeru Loch Ness přímo proti zřícenině hradu Urquhart Castle. Posádka, až na zadního střelce, kterému se neotevřel padák, přežila. Vrak byl objeven v roce 1976 hledači lochnesské příšery a 21.9.1985 byl úspěšně vyzvednut. Je to jeden ze dvou přeživších Wellingtonů vůbec.
V roce 2011 byl G-ARVM přesunut v muzeu Brooklands na toto místo. Nyní by se mělo pracovat na obnově jeho interiéru, který by měl být časem zpřístupněn.
Původně G-ASIX létající pro British United Airways. Dodáno 1964, v roce 1974 prodáno vládě Ománu. V roce 1987 přeletěno z Muscatu přes Heathrow do Brooklands.
C/n 438. Létal u výzkumného střediska britského Ministerstva obrany (Royal Aircraft Establishment) a na spodní části trupu nosil radar. Od ledna roku 1996 je vystaven v Brooklands.
Tento Wellington havaroval 1.1.1940 večer ve sněhové vánici a s jedním nefungujícím motorem do jezera Loch Ness. Celá posádka se zachránila s výjimkou zadního střelce, kterému se neotevřel padák. Letoun se účastnil prvního náletu RAF na Německo v roce 1939. Z jezera Loch Ness byl vytažen v roce 1985.
První let 28.7.1961, společnosti BEA dodán 16.8.1961. Na přelomu let 1972/73 přestavěn na nákladní verzi Merchantman. Do služby se vrátil 31.3.1973.Dne 1.4.1974 byl převeden k British Airways Cargo. U BA Cargo létal až do roku 1979, kdy v noci z 1 na 2.12. letěl jako poslední Merchantman ve službách British Airways na trase Heathrow-Stockholm-Gothenburg-Heathrow. Následně byl 13.12.1979 prodán Air Bridge Carriers a poté v srpnu 1992 k Hunting Cargo. Poslední let vykonal 24.12.1992 na trase Belfast-East Midlands. Poté byl vyřazen z provozu a používán jako zdroj náhradních dílů.
První let 29.11.1961, společnosti BEA dodán 13.12.1961. Na přelomu let 1969/1970 byl přestavěn na nákladní verzi Merchantman. Do služby se vrátil 23.2.1970. U British Airways Cargo nastoupil službu 1.4.1974, u ní létal až do 8.11.1979, kdy byl prodán Air Bridge Carriers. V letech 1979/1980 byl vyřazen z provozu a uskladněn v East Midlands, létat začal opět v roce 1981. V roce 1991 byl jeho nákladový prostor modifikován pro přepravu dostihových koní. V roce 1992 přešel k Hunting Cargo. V současné době je vystaven a skupina dobrovolníků z řad bývalých pilotů a mechaniků jej udržuje ve stavu v jakém do Brooklands přilétl. Letoun sice není letuschopný, ale jinak plně funkční, včetně motorů.
Letoun byl vyroben v roce 1964 pro společnost British United Airlines jako G-ASIX. V letech 1970-1974 létal u British Caledonian. Dne 1.10.1974 byl prodán do Ománu a přeregistrován na A4O-AB. Pilotován byl výhradně britskou posádkou a údržbu prováděla společnost Dan Air v Lashamu. Po vyřazení z provozu v roce 1987 byl věnován do muzea v Brooklands, kam přilétl 6.7.1987. Byl to zároveň poslední let civilního VC-10 na světě.
G-ARVM je poslední "krátký" VC-10 postavený pro BOAC. Zajímavé je, že byl nejčastěji používán pro trénink posádek. Po vyřazení z provozu 22.10.1979 byl přelétnut do muzea RAF v Cosfordu. Díky změnám v muzeu RAF Cosford, kdy bylo rozhodnuto, že některá civilní letadla budou přestěhována do East Fortune, potkal "Victor Mike" smutný osud. Z nedostatku financí na opravu korozí poškozeného letadla a malého prostoru muzea v Brooklands, byla sešrotována křídla, ocasní část a motory, trup byl rozdělen na dvě části, převezen do Brooklands a vystaven v této podobě.
Tato část trupu nepochází z žádného sériově vyrobeného letadla. Byla postavena pro tlakové zkoušky ve vodní nádrži a stratosférické komoře. V této komoře mohl být simulován tlak odpovídající výšce až 24 384 metrů. Při jednom z těchto testů došlo v zadní horní části k roztržení trupu. Nátěr společnosti BOAC byl aplikován až před vystavením v muzeu.