Typ letadla: | DC9-32 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Inex Adria Airways (ADR/JP) |
Registrace: | no reg. |
Autor: | JNový |
Datum pořízení: | 07/1983 |
Počet hodnocení: | 20× |
Počet zobrazení: | 6953× |
Registrační čísla letounů jsou nezřetelná, ale možná nejzajímavější by mohl být unikátní nízkopodlažní letištní speciál Ikarus 290 v popředí, v Planes jsem jej našel jen jednou a tento snímek je asi detailnější. Těchto vozů se vyrobilo pouze 10 kusů a hned ten první byl dodán k ČSA, v roce 1978. Později byl 1 další exportován do NDR, 4 do Mosambiku (!) a zbylé 4 zůstaly v Maďarsku. Možná někdo bude vědět, jaký osud měl ten jediný u nás. Odprodán měl být někdy v 1. polovině 90. let.
Michal: sežeňte si knížku pánů Kellera a Koverdynského Únosy dopravních letadel v Československu 1945-1992. Na konci je tam kapitola, která se ochranou letiště Praha za komunismu dost podrobně zabývá.
Dobrý den,ohledně toho autobusu se napište na trolejbus008@seznam.cz
Sbor Ozbrojené Ochrany Letišť - SOOL. Předpokládám že účel dané služby je patrný již z názvu. Zabývali se ochranou letiště, kontrolou odlétajících cestující, etc.
Našel jsem tady Vaší debatu k pozemní technice. Měl bych na Vás prosbu. Za komunistů byla myslím ochrana letišť SOOL nebo COOL, už si to nepamatuji. Měli většinou Škody 1203 s modrými blatníky a bílým středem, dveřmi. Nevzpomenete si prosím někdo, jak přesně to bylo, význam zkratky a přesný účel dané služby ? Velice děkuji. Snažil jsem se to různě dohledat a nedaří se. Pěkný víkend a ještě jednou děkuji za případnou odpověď Michal.
Zajímavé je i to , že má řízení na druhé straně .Tedy jako ten Ikarus. Proč to asi bylo ?
Díky za upřesnění, nebyl jsem si jist.
Moc pěkné, jinak registrace je YU-AJB
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Michal: Nebo ještě lépe knížku pana Koverdynského Letecká security.