Typ letadla: | MC Donnell MD83 |
Letiště: | Frankfurt (FRA/EDDF) |
Společnost: | Aero Lloyd (AEF/YP) |
Registrace: | D-ALLO |
Autor: | Erik Lukeš |
Datum pořízení: | 08/2000 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 1493× |
C/n 53012/1736, r.v. 1990, dodán 07/1990. 1994 Allegro Airlines / Aero Lloyd. 11/2005 ZS-OPX Safair, 1Time Aero ...
preco maju tieto 82-ky tak sikmo motory nasmerovane?
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
To je dobrá otázka!
No, nejsem moc velký odborník na aerodynamiku (na gymplu jsem měl z matiky samé čtyřky, z fyziky trojky ... :)), tuším jen něco málo o Bernoulliho rovnici, statickém a dynamickém tlaku, vzniku vztlaku, lineárním a turbulentním proudění, a tak ... ). Ale myslím si že důvodem je hodně vzadu posazený centroplán letadla, možná i to "čisté" křídlo (mimochodem DC-9-30ky i 50ky mají ty motory podobně ...), čili nepoměrně dlouhá část trupu před křídly má tendenci si v běžných provozních rychlostech a FL vytvářet svůj vlastní vztlak (efekt letu raket). Takže takto polohované motory to asi srovnávají, aby éro nedostávalo v provozních výškách moc velký záklon (optimální rychlost vs. tah/spotřeba paliva bez použití stabilizátorů). Ovšem za předpokladu, že exhausty jdou v podélné ose motorů (ale Raptor to snad není ... :))). Je to jen můj laický názor, a nejspíš je špatně, ale určitě bych tohle taky rád věděl! Je-li tu někdo, kdo se v tom vyzná - sem s tím! :) Díky.
P.S.: nikde na webech jsem to nehledal ...