Typ letadla: | B737-7K2 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Transavia Airlines (TRA/HV) |
Registrace: | PH-XRB |
Autor: | Aviatic |
Datum pořízení: | 11/2014 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2586× |
Odstrojená kabina B737 během revize v hangáru F.
Petr Popelář: Tak toho jsem se obával... A metrické závity v Boeingu asi taky nebudou, že? Ale jak je to v Airbusech? Mají metrické závity (když SI je rozvinutím dědictví francouzských encyklopedistů), nebo imperiální jednotky prostoupily celé letectví včetně všech subdodavatelů?
M_V:...tak ta obskurní jednotka je nabízena manuálem k údržbě B-737 firmy Boeing, s tím holt nic nenadělám:-D
Petr Popelář: V letectví ještě dnes a v Evropě používáte tak obskurní jednotky tlaku jako jsou libry na čtvereční palec? To je hrůza...
Jestli dobře počítám, tak je to pokles tlaku zhruba z 28 na 17 kPa.
Doplnění pana Popeláře:CG má limit 90s NG 120s. Jinak toto bude 12ti letá revize.
Díky!
údaje o letadle opraveny dle mailu autora
Jan Švec: okna se podle úrovně revize i vyndavají, mění a pod.
Zkouška přetlakování se po určitých pracech dělá a je poměrně nenáročná, většinou za pomocí APU.
Unik přetlaku z trupu se kontroluje pravidelně, protože jde i o spotřebu paliva, čím víc netěsnostmi kolem dveří apod uteče, tím víc musí motory dodat a tedy pokud je průtok vzduchu pneumatickým systémem a klimatizací extrémně velký, je to znát i na spotřebě letaldal.
U B-737 se na zemi nafoukne trup od APU na 4,5 PSI a v rozmezí, přesně se nepamatuji cca 4-2,5PSI se změří doba poklesu a podle tabulky z AMM se určí vyhovuje/nevyhovuje. Mezní limit je cca 90vteřin.(Pochopitelně se mírně liší u vezre 500 a 800:-)
Máte pravdu, omylem jsem to otočil, správná registrace je Transaviácká. Už jsem požádal planes mailem o opravu.
Dík
Aha, děkuji. Mě docela zaujalo uchycení oken. To se také kontroluje?
Celkem 15 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
M_V.Použiji Tvoje slova: Imperiální jednotky prostoupily celé letectví včetně všech subdodavatelů.
Samozřejmě ruská letadla a letadla ex.východního bloku ne.