Typ letadla: | Pilatus P2-05 |
Letiště: | Mimo letiště |
Společnost: | Private |
Registrace: | F-AZCC |
Autor: | Václav Paluzga |
Datum pořízení: | 06/2014 |
Počet hodnocení: | 4× |
Počet zobrazení: | 3264× |
Pilotem P2 je Laurent Golay, Z-226 vedl Martin Meloun - poděkování patří oběma.
Foceno nedaleko Mladé Boleslavi, vlevo na snímku obec Pěčice, pod letadlem Jabkenice. V pozadí pravděpodobně elektrárna Chvaletice.
carlcox: "zvláštní vrtulový kužel" je vrtulka pohánějící otáčením olej. čerpadlo a stlačováním dynamickým tlakem přepouštěcí ventil ve vrtuli pro automatické stavění úhlu náběhu vrtul. listů (konstantní otáčky) - srovnej německá éra z II.WW Arado, Siebel (s motory Argus) ... nebo v současnosti u nás Avia V-503 na některých letadlech řady Z (typicky Z-526, nověji Z-226/B/MS). Prototyp V-503 byl od r. 1965 dlouho v provozu na letňanské vlečné Z-226B (C-205) OK-MQL.
pekna je i ta duha vpravo za letadlem. vlevo pred letadlem v pozadi asi nejaka elektrarna, teren vcelku rovina, takze bych to tipoval, ze je to foceno nekde ve vychodnich Cechach? a nevite nekdo znalejsi, co to ma pred vrtuly za zvlastni vrtulovy kuzel? kazdopadne hezky foto, diky!
Nádhera :-T
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pavel Burda - princip vrtule je odlišný od V-503, shodná je jen jedna z funkcí větrníku, tedy ta, že pohání stavěcí mechanismus. Jinak veškerá podobnost končí, regulace úhlu nastavení vrtule se děje pomocí dvoupolohového odstředivého regulátoru, proto má vrtule jen dvě přednastavené stálě otáčky, 2820/min a 3100min.