Typ letadla: | TU154M |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Ak Bars Aero (BGM/2B) |
Registrace: | RA-85833 |
Autor: | milhaus |
Datum pořízení: | 01/2014 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3611× |
Tu-154 byl konstruován jako náhrada za Tu-104, Il-18 a An-10. Pro bezproblémový provoz na provinčních letištích byl vybaven robustním podvozkem. Zajímavostí je natáčecí přední náprava.
a co A340-600, tam to teprve vyřešili ;-) www.planes.cz/cs/photo/1184512/a340-642-g-vfiz-virgin-atlantic-vir-vs-londyn-heathrow-lhr-egll/
jinak takhle sjeté pneumatiky jsem u "západních" mašin neviděl ani v Africe...
PeterV: a nas na skole ucili ze u vetsich letadel se aquaplaning neresi, ze jsou tak tezky ze tu vodu proste prosednou.. tak kde je pravda? :-)
Ono CAGI získalo od Němců velké množství materiálů z aerodynamických výzkumů, takže je klidně možné, že o tom věděli... a křídlo Tu-154 moc s se staršími křídly ala Tu-16, 104,124,134 moc společného nemá, snad jen zhruba půdorys. Tu-154 má jako první sovětské dopravní letadlo mechanizaci na náběžné hraně křídla, úplně jiný profil křídla a i mechanizace na odtokové hraně je proti starším typům mnohem pokročilejší.
to PeterV: u Boeingu 767 je to také tak:www.airliners.net/photo/United-Parcel-Service/Boeing-767-34AF-ER/2378522/&sid=30c741255b4b942cd0d9f000473dfada
Další zajímavostí je že ruské podvozky (jako u Tu-154) se dotknou země nejdříve předními koly, zatímco u západních letadel (jako B747) jsou to zadní kola které se dotknou země nejdříve. Mnozí experti dlouho kroutili hlavou nad tím proč rusové musí být ve všem jinačí, než jim konečně došlo že při prvním doteku země přední kola rozráží vodu na mokré runwayi, takže druhé a třetí kola už dosednou na více-méně suchou zem a tím dosáhnou lepšího brzdění (předejde se aquaplaningu). Oni ti rusové skutečně nebyli vždy tak úplně blbí jak mnoho lidí věří ;-)
Pro Solda: Mnohé díky - to je přesně to co jsem hledal!
Pro PeterV: tady je celkem pěkná animace www.youtube.com/watch?v=HxK73Se2_x4
Pro Milhaus 14.01.2014 01:35:00: nejsem si úplně jistý, ale pochybuji že pravidlo ploch - poprvé popsané Němci za války - bylo dostatečně známé v r. 1950 kdy byl navržen prototyp Tu-16. Mimo toho že u Tu-16 by pro zatažení podvozku do trupu překážely motory v kořenu křídla, u ostatních typů (Tu-134, Tu-154) hlavní důvod bylo negativní vzepětí křídel (použité pro snížení stability a tím zvýšení obratnosti bombardérů) který by vyžadovalo nadměrně vysoký podvozek aby se dosáhlo dostatečné výšky konce křídel od země. Další výhodou byl širší rozchod hlavního podvozku.
Celkem 20 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ouha (...65.194....) 16.02.2014 00:30:09- k tem pneumatikam -na to jsou normy,jsou to mnohaplatnove letecke pneumatiky a je norma na to s kolika prodrenymi platny se muze letat