Typ letadla: | IL18V |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Aeroflot (AFL/SU) |
Registrace: | CCCP-75557 |
Autor: | Míla Daniel |
Datum pořízení: | 08/1966 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 3079× |
Letadlo továrního čísla 184007504, seriového čísla 075-04 bylo vyrobeno v roce 1964 v závodě 30 „Znamja Truda“ v Chodynce u Moskvy, dodáno Aeroflotu k moskevské oblastní správě Šeremetěvo s registrací CCCP-75557. Od 18.11.1967 je přemístěno k lotyšskému ředitelství civilního letectví – 1. rižská oblastní správa Skulte. Od 01.07.1975 pak k krasnojarskému ředitelství civilního letectví – 1. krasnojarská oblastní správa Jemeljanovo. 18.10.1983 vyřazeno z provozu. Kdy a kde bylo rozebráno není známo. Na šikmé stojánce parkuje Tu-124V ČSA, reg. OK-UEC továrního čísla 5351607, dodané v březnu 1965, jméno Mladá Boleslav. V červnu 1972 vyřazeno z provozu a odprodáno do SSSR. Obdrželo registraci CCCP-45098 a létalo u běloruského ředitelství civilního letectví – 1. minská oblastní správa Minsk 2. Z provozu vyřazeno v roce 1978.
to Zdeny : tak to jsme stáli možná nedaleko sebe, byl jsem tam tehdy s tátou, nadšencem, a dodnes cítím tu vůni kerosinu, dunivý zvuk motorů zblízka, byla to pecka, ten dotek zblízka. Dneska je to z dálky sterilní, až na vyjímky.
Aj pre mňa nádherná spomienka, pretože s vedľa stojacou 124-kou OK-UEC som letel jedenkrát v živote linkou z Bratislavy do Popradu. Ďakujem.
Moc pěkné, jinak tomu říkám vyčerpávající výklad!
prostě za 1
Nádherná fotografie, vzpomínka a nostalgie. V místě, kde stojí vozík na kufry, jsem stál u zábradlí, když do Prahy poprvé přilétl Convair CV-880 Coronado. Konec jeho křídla nad hlavou a ten pocit při nastartování motorů. Inhalace spáleného kerosinu při rolování na start je něco, na co se nedá zapomenout.
...to je parada kdyz tam nekdo takhle vsechno popise!
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Vzácná fotka.