Typ letadla: | MC Donnell MD11 |
Letiště: | Amsterdam (AMS/EHAM) |
Společnost: | KLM (KLM/KL) |
Registrace: | PH-KCI |
Autor: | Metaxa |
Datum pořízení: | 05/2012 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 1948× |
15. října 2012 se tento stroj vydal na svůj poslední let z Amsterdamu do Victorville, kde bude rozebrán a sešrotován. Historie: vyroben v roce 1995, dodán KLM 11.11.1995, pronajat k VASP od 15.12.1995 jako PP-SPM. Vrácen zpět v roce 1998, prodán ILFC v roce 2002 a pronajat zpět ke KLM. Vyřazen z provozu byl 17.9.2012. Z důvodu nezájmu o jeho další provoz a nutnosti provést D-check bylo rozhodnuto o jeho definitivním konci. Šlo o první MD-11 nesoucí nové barevné provedení KLM.
litlestar : presne tak, súhlas.
Máš pravdu, ale ako ukazujú dokumentárne filmy o leteckých katastrofách resp. vyšetrovaní leteckých nehôd, tak nie všetky katastrofy boli spôsobené samotným lietadlom, jeho zlou konštrukciou alebo technickým zlyhaním.
Každopádne je to nádherné lietadlo a bolo ozdobou na každom letisku, kde pristálo.
Já se ani nedivím, že o něj nikdo nestojí. Statistiku nehod (vztaženo k celkovému počtu vzletů) má s velkým odstupem nejhorší mezi všemi moderními proudovými dopravními letadly - už 8 strojů bylo zničených při nehodách (z pouhých 200 vyrobených). Srovnání viz www.boeing.com/news/techissues/pdf/statsum.pdf
velmi smutne
Chudák:-( a to mě tak hezky svezla AMS-BON-GYE-UIO.
Škoda ho.
Zajímavé, myslel jsem, že je na trhu nedostatek MD-11. A jen sedmnáctiletá...
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
litlestar: Jasně, letadlo je to rozhodně pěkné. A nehody MD-11 při přistání za špatného počasí jsou obykle popisované jako chyby pilotů, ovšem s tím, že zrovna toto letadlo chyby pilotům neodpouští...
No a když se k tomu přidají vyšší provozní náklady oproti dvoumotorovým typům, tak při dnešních cenách paliva potenciální zájemce asi nepřitahuje.