Typ letadla: | SU34 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Russian Air Force (RFF) |
Registrace: | 45 |
Autor: | Petr Popelář |
Datum pořízení: | 06/1995 |
Počet hodnocení: | 4× |
Počet zobrazení: | 9102× |
Nouzové přistání na cestě z Le Bourget
Díky za perfektní info.
Práve dokončujem model. Neuveriteľne krásna mašina!!!
Pán Vanka, vďaka za podrobné info.
Pěkná vzpomínka! Loni jsem tuto událost zmiňoval ve svém článku pro LK: 28. 12. 1994, vzlétl v Novosibirsku další prototyp, T-10V-5. Tento letoun s trupovým číslem 45 je známý svým předváděním na Evropských aerosalonech. Byl přelétnut z Novosibirska do Žukovského v létě 1995, dostal efektní nástřik z několika odstínů modré a šedomodré barvy a na „hrbu“ za kabinou bílé číslo 349, což bylo číslo exponátu pro pařížský aerosalon v Le Bourget. Před přelétnutím do Paříže, kde byl prezentován pod exportním označením Su-32FN, byl předváděn v Žukovském generálnímu konstruktéru M. Simonovovi, přičemž došlo k nepříjemné události – během přiblížení na přistání se vysunula pouze přední podvozková noha. Zkušební pilot udělal tedy průlet nad drahou, zakončený zatáčkou na vysokém násobku přetížení, čímž se podařilo zaseklý hlavní podvozek uvolnit a na druhý pokus bezpečně přistát. Násilné vysunutí podvozku se neobešlo bez poškození a T-10V-5 bylo nutno urychleně opravit a připravit pro Le Bourget. Přelet do Paříže se podařil, pro jistotu se zde letoun představil pouze na statické expozici. Ukázalo se to jako správné řešení, neboť během přeletu zpět z Paříže do Žukovského 20. 6. 1995 došlo k selhání hlavního hydraulického okruhu a piloti I. Votincev a I. Solovjev museli nouzově sedat v Praze na Ruzyňském letišti. Podvozek vysunovali havarijně a ještě ke všemu byl zabržděn. Po dosednutí na dráhu Ruzyně tedy u Su-32FN okamžitě praskly pneumatiky na hlavním podvozku a „Suška“ proběhla celou délku dráhy na discích kol v závoji dýmu a jisker. Nouzové přistání nakonec dopadlo dobře, za pár minut po Su-32FN přistál pro jistotu i Žeňa Frolov se Su-35, celé drama sledující ze vzduchu. Příčinou selhání hydraulického systému byla závada na nedostatečně vyzkoušeném hydraulickém čerpadle NP-128. Do Prahy spolu s náhradními díly (vypůjčenými z T-10V2) přiletěli specialisté z OKB Suchoj a NAPO, 3. 7. 1995 byl opravený T-10V-5 zalétán a 4. 7. odlétl již bez dobrodružství domů do Ruska. Tato mimořádná událost byla impulsem pro několik technických změn v hydraulické instalaci letounu a v systému indikace vysunutí podvozku.
..pak stál před hangárem F. Byl jsem se tam na něj jako student podívat.
Letadlo (snad pro závadu na hydraulice) nouzově přístávalo v PRG při návratu z pařížského aerosalonu.
Prázdné gumy jsou výsledkem tohoto manévru.Spolu s ním normálně přistál ještě i SU35, se kterým letěl společně.
Víme víc info? proč leží na prázdnejch gumách :-) sučka miluju,bravo,díky náčelníku! :-)
Ty lopaty a košťata jsou prostě k sežrání :-)
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pavel Venka: Díky za skvělé info! :-)