Detail fotografie

unknown


Typ letadla: unknown
Letiště: Praha - Ruzyně (PRG/LKPR)
Společnost: Not specified
Registrace: Neznámá
Autor: tomas-P
Datum pořízení: 05/2012
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3696×

Popis:

První etapa generální opravy hlavní dráhy RWY 06/24 na letišti Praha Ruzyně.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Ivo Příplata - nepřihlášený host (...0.231...)
26.07.2012 07:23

O ILS i jiných navigačních zařízení a jejich ověřování zde:

technet.idnes.cz/jak-se-kontroluji-letecka-navigacni-zarizeni-fn5-/tec_technika.aspx?c=A120725_154936_tec_technika_sit

Ivo Příplata (...222.224...)
14.06.2012 19:45

www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/generalni-oprava/fotogalerie-generalni-oprava/

1. týden: foto č. 5, 12
3. týden: foto č. 8, 9
4. týden: foto č. 3 - 7

M_V (...231.26...)
14.06.2012 14:28

Ivo Příplata: Díky za vyčerpávající vysvětlení!

Měl bych dotazy k té rekonstrukci betonového krytu. Beton na místě roztloukají a pak tam mají někde drtič/třídičku, aby to mohli použít do podkladních vrstev? Je někde popis jak bude vypadat nová vozovka? V sedm let starém článku Vladimíra Roitha (str. 16-17) www.betontks.cz/casopis/BETON_TKS_2005-06.pdf jsem se dočetl, že se historicky dráhy v Ruzyni nadbetonovávali po vrstvách, ale optimálního výsledku se tím nedosáhlo. Ten úsek na snímku je prodloužení o 600 m z roku 1982, tzn. 30 let stará konstrukce?

klojM (...70.105...)
13.06.2012 21:56

Perfektní vysvětlení! Už jsem měl připravený kvíz za a) za b) za c) a IP mě předběhnul :-( A to jsem měl varianty jako sluneční kolektory pro napájení ILS a dálkové ovládání PAPI :-)

Ivo Příplata (...222.224...)
13.06.2012 21:48

Na této fotce:
- Hned vedle dráhy kolmo k ní, 2 asfatové pásy. Na 1. (blíže k prahu dráhy) jsou PAPI, druhý pás je pouze oblužná komunikace pro údržbu.
- Souběřně s dráhou, vzdálenost cca 150m, červenobílý domeček + stožár atd, je součást systému ILS, konkrétně pro RWY 06. Jedná se GP06 (Glide Path / Glide Slope). Před anténami (na stožáru), je vyasfaltovaný pás, na kterém je umístěna odrazná síť - tzv. umělá zem, cca ve výšce 30cm. Využívá se zde vyšší vodivosti tého "umělé země", zrcadlení zářičů a tím skládání signálu.

Problém nastává v zimě, kdy síť zafouká a spojí se se sněhem okolo. GP vysílá stále dobře, ovšem 1 (z více) kontrolních mechanizmů zařízení, umístěn cca 60m před anténami (monitor blízkého pole) není při spojení sítě s okolním terénem schopen vyhodnocovat kvalitu a správnost vysílaného signálu.
Z tohoto důvodu se musí síť odházet a omést, aby nebyla spojena zafoukáním s okolním terénem.

Fapive (...113.165...)
13.06.2012 21:32

ehm , jsem si to jaksi špatně přečtl :D .
takže ještě jeden pokus :) . Mohlo by se jednat o vysílač určující pro PAPI výšku přilétajícího letadla ? Někdo znalejší snad objasní .

Tomáš Zámostný (...202.82...)
13.06.2012 20:06

modelarsky letiste to asi fakt nebude... skoda, byla by to exklusivni lokalita :))

Fapive (...113.165...)
13.06.2012 14:53

Nejde náhodou o systém pro zastavení letadla v případě přejetí konce dráhy ? Něco podobného jako záchytné pásy pro kamiony v případě selhání brzd. Na konkrétní název si bohužel nevzpomenu...

13.06.2012 13:16

Koukni na mapy...vypadá to, jako by na tom asfaltu ležel nějaký "rošt" (anténa?). Ale opravdu netuším...

Petr Dvořák (...80.39...)
13.06.2012 13:11

Nevíte někdo, co je ten krátký asfaltový (?) pás vedle vysílače ILS? Vypadá to jako modelářské letiště, které to přirozeně není. To je něco kvůli rádiovému paprsku ILS?

Celkem 10 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace