Typ letadla: | B737-436 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Holidays Czech Airlines (HCC/HC) |
Registrace: | OK-WGY |
Autor: | milhaus |
Datum pořízení: | 03/2012 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3244× |
APU je u B737-400 umístěno v titanové vaně, při demontáži se spodní část sundavá. Při sundaném APU můžeme vidět její horní část, APU v ní visí na třech závěsech, obdélníkový otvor je vstup vzduchu, silná trubka je odběr stlačeného vzduchu pro potřeby letadla. Přivod paliva je slabší trubka na opačné straně a nad odpojenými konektory je přívod vzduchu pro chlazení generátoru.
Děkuji za hodnocení:-),
Na B737CL se používají tři druhy APU, GTCP85, GTCP36 a APS2000. GTCP 85 a APS 2000 jsou klasické koncepce mají jeden odstředivý kompresor a jeden stupeň turbíny. GTCP36 je modernější koncepce, má navíc takzvaný load compresor, který je určen pouze pro stlačování vzduchu pro potřeby systémů letadla. Díky tomu je možné používat při klimatizaci na zemi oba dva packy, což u ostatních typů APU nelze.
WGY a WGX jako jediné ve flotile ČSA měly APU GTCP36.
Palubní akumulátory jsou umístěny v hlavním avionickém úseku, tj před přední bagáží.
dotaz.....APU startují palubní akumulátory a kde jsou umístěny?...děkuji za odpověď.
Taky chválím fotku i popis! Úplně jako z knihy Jak je co uděláno.
Tahle konkrétní APU má jeden odstředivý kompresor a jednostupňovou turbínu, nebo je složitější? A ještě mě zaujaly ty dvě tyče s kličkami a lanky vedoucími dolů mimo fotku. Tím se zvedá nějaký stolek na němž je zespodu podepřena APU při demontáži a spouštění z letadla na zem?
Skvěle edukativní fotka i popis, díky moc za ní a jen víc takových!
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Bravo!
Tohle jsou fotky, které podle mého názoru zde mají místo a ne žrádlo.
A popis nemá chybu a svědčí o skvělém autorovi a jeho profesionalitě!
Díky a ať se Ti pane daří i nadále!