Typ letadla: | A319-111 |
Letiště: | Ostrava (OSR/LKMT) |
Společnost: | RusLine (RLU/7R) |
Registrace: | VP-BDY |
Autor: | Metaxa |
Datum pořízení: | 04/2012 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2708× |
Během údržby
A jaký je důvod plnění dusíkem? Požární bezpečnost, nebo životnost pneumatik? U osobních aut to některé pneuservisy taky nabízejí (pod různými tajuplnými názvy jako "supersměs"), má to hlavně být suché, tzn. bez vlhkosti, a taky bez kyslíku, který způsobuje stárnutí gumy.
A jeste jedna zajimavost - kola na letadlech se plni pouze dusikem. Nikdy ne stlacenym vzduchem.
Tak zhruba 200PSI (13.6 atm/ 13.8 bar)
Samozrejme je to u kazdeho typu letadla jine, ale vetsinou neco mezi 160 - 220 PSI.
Tak mě napadá, na kolik se hustí taková pneumatika u dopravních letadel?
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Vyhod je hned nekolik - pozarni bezpecnost rozhodne a diky tomu, ze dusik neni vlhky jako vzduch, take ochrana proti korozi vlastniho disku kola, dale absence kysliku-starnuti gumy a neposledni rade ma dusik vetsi stabilitu pri extremnich teplotnich rozdilech, kterym je pneumatika dopravniho letadla behem sveho provozu vystavena.