Typ letadla: | Avia 14-32A |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czechoslovak Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-MCX |
Autor: | Míla Daniel |
Datum pořízení: | 02/1959 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3387× |
Letadlo OK-MCX c/n 807108 bylo dodáno k ČSA 16.09.1958 jako Av-14-32A a pojmenováno „Přerov“. Později bylo přestavěno na 40 cestujících. Ve prosinci 1974 bylo vyřazeno z provozu a vyvezeno 10.03.1975 do SSSR. Obdrželo reg. CCCP-52089 a létalo u správy Aeroflotu v oblasti Komi. V roce 1983 bylo zrušeno. Letadlo OK-MCW c/n 807107 bylo dodáno k ČSA 30.08.1958 jako Av-14-32A a pojmenováno „Olomouc“. Později bylo přestavěno na 40 cestujících. V říjnu 1974 bylo vyřazeno z provozu a vyvezeno 10.02.1975 do SSSR. S neznámou registrací létalo u sovětského námořnictva přestavěné na létající laboratoř sledovacího systému pro řízené střely. Pátrací radiolokátor by namontován na spodní straně přídě trupu, malý kontrolní radar byl umístěn na spodní straně zádě.
Mílo díky, MCX jsem zřejmě letěl z Berlína do Prahy, asi jako desetileté robě základní školou povinné...bohužel si nepamatuji kdy přesně to bylo...ale X v registraci mám zafixované :-)
15 let v civilním provozu a vyřazeny ... tak to byla docela mladá flotila
tohle jsou úžasný fotky a s těma popisama je to dokonalý... taky děkuju
vycerpavajici popis, dik
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
eon : pravda, mladá flotila. Skutečnost je taková, že většina Avií byla dodána k ČSA v r.1958 jako náhrada za C-47 v době, kdy ČSA již létaly s Tu-104A, do provozu se dostávaly Caravelly atd. Tedy v době velikého převratu v letectví, kdy se dopravci rychle zbavovali letadel s pístovými motory. Dost našich Avií se dostalo do tehdejšího SSSR, kde sloužily další dlouhá léta. Podobný osud stihl u západních dopravců slavné typy DC-7C a L-1649.